شهاب نادری در گفتگو با تابناک:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان کشور باید اقدام و عمل را از مقام معظم رهبری بیاموزند زیرا تنها منویات مقام معظم رهبری بود که تحقق یافت، مسئولان تنها وعده می‌دهند و مردم را در یک انتظاری قرار می‌دهند همانگونه که در نطق خود نیز گفتم تحمل این انتظار بسیار سخت است.
کد خبر: ۵۴۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 20 December 2017
‍ شهاب نادری در گفتگو با خبرنگار تابناک درخصوص روند رسیدگی به مشکلات مردم در مناطق زلزله زده و شرایط اقتصادی آنها، اظهار داشت: عدم انعکاس برخی از واقعیات در رسانه‌ها باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است، مردم زلزله زده نیز جزئی از این آب و خاک و کشور هستند و تا کنون نیز مرزدار این کشور بوده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم  این مناطق در گذشته جنگ‌زده بودند، زلزله زده شدند و اکنون سرما‌زده هستند، ادامه داد: علت اینکه بانک به قانون مصوب در خصوص استمهال وام‌های مناطق زلزله‌زده عمل نمی‌کنند چیست، با دستور مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی مبلغی تخصیص یافته شده که اکنون برخی از نمایندگان اعلام کرده‌اند که این مسئله خلاف قانون است در صورتی که این چنین نیست.

وی با تاکید بر اینکه در منطقه همزمان با زلزله، زلزله اقتصادی نیز رخ داده است و مردم هیچگونه منبع درآمدی ندارند، عنوان کرد: بانک هر روز فشار خود بر روی ضامن وام افراد زلزله‌ زده را افزایش می‌دهند، باید اقدامی صورت می‌گرفت تا اصل و سود وام‌ها بخشیده می‌شد زیرا برای این افراد سرمایه‌ای باقی نمانده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان ثلاث باباجانی هیچ شعبه بانکی به‌منظور ارائه خدمات وجود ندارد، تصریح کرد: بانک مسکنی که قصد ارائه خدمات دارد شعبه‌ای را در منطقه ندارد چگونه قصد ارائه خدمات دارد، درخواست ما این است که بانک‌ها تا عادی شدن شرایط شعب سیار خود را در منطقه مستقر کنند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از گذشت یک‌ماه از زلزله و تشکیل شدن هزار پرونده بانک‌ها تاکنون حتی هزارتومان نیز در اختیار مردم قرار نگرفته است، ادامه داد: بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌ها و مدیران استانی آنها علی‌رغم تلاش‌های استاندار هیچ توجه‌ای به مسائل ندارند.

وی ادامه داد: در صورتی که بانک‌ها ادعا می‌کنند کمکی را به مناطق زلزله‌زده داشته‌اند استعلام‌ آن را ارائه کنند، در بخش ازگله به‌عنوان مرکز زلزله هیچ شعبه بانکی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه از تمامی بانک‌های دولتی وخصوص درخواست می‌کنم در صورتی که توان کمک وهمکاری با مردم را ندارند اعلام کنند، خاطرنشان کرد: در خواست داریم که قانون استمهال وام‌ها که در مناطق زلزله بم و گیلان نیز اجرا شده است در این منطقه نیز اجرا شود.

گفتگو از شهاب نادری 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار