عضو انجمن چرمسازان خراسان رضوی گفت: کارخانجات چرم خراسان رضوی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 20 December 2017
به گزارش تابناک : محمد پورمنطقی اظهار داشت: هم اکنون در حدود 15 کارخانه چرم‌سازی در شهرک چرم‌شهر فعالیت دارند که همه آنها با زیر 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: باید گفت که از مجموع حدود 60 کارخانه که در همت آباد فعالیت داشتند تنها همین 15 عدد به چرمشهر انتقال داده شده‌اند و همین تعداد نیز با ماشین آلاتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند که از سال‌ها قبل با آنها تولید خود را انجام می‌دادند و به همین علت نیاز به نوسازی ناوگان تولید در حوزه چرم بسیار محسوس است.

عضو انجمن چرم‌سازان خراسان رضوی ادامه داد: همچنین باید گفت که با اینکه چرم‌سازان خراسان رضوی را به منطقه محروم چرم‌شهر انتقال داده‌اند اما هنوز مزایای استقرار در این شهرک صنعتی به این افراد مانند معافیت‌های مالیاتی تعلق نگرفته است.

پورمنطقی تأکید کرد: علاوه بر اینها با وجود اینکه تصفیه خانه فاضلاب در شهرک چرم‌شهر تأسیس شده و احداث آن هزینه بسیار بالایی را به واحدها تحمیل کرده هنوز این واحدها جریمه آلایندگی را پرداخت می‌کنند که خود آن نیز هزینه بسیار بالایی را سربار این صنایع می‌کند.

وی با بیان اینکه کمبود دانش طراحی و توجه به مد و فشن در صنعت چرم ایران و خراسان رضوی کاملا محسوس است، خاطرنشان کرد: ظرفیت رقابت با تولیدکنندگان خارجی از نظر کیفیت تولید در خراسان رضوی وجود دارد و در صورتیکه حمایت‌هایی در بخش‌های مختلف از صنایع انجام شود امکان صادرات و ایجاد ارزش افزوده در صنعت چرم بالا می‌رود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار