مسؤول ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از اعزام ۱۸۰ نیروی تخصصی جهادی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: نیروهای جهادی به ۴۰ روستا در این منطقه خدمت‌رسانی کرده‌اند.
کد خبر: ۵۴۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 25 December 2017

به گزارش تابناک به نقل از فارس احمد غلام‌حسینی  اظهار داشت: یک روز پس از وقوع زلزله در غرب کشور، در مناطق زلزله‌زده حضور داشتیم و به‌دلیل شناخت قبلی نسبت به منطقه به‌واسطه برگزاری اردوهای جهادی انجام گرفته، شناسایی خوبی در زمینه جمع‌آوری نیازهای منطقه صورت پذیرفت.

مسؤول ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در قرارگاه جهادی امام رضا(ع) ادامه داد: یک‌هزار و ۸۰۰ پروژه در راستای ساخت سرویس بهداشتی و حمام در روستاهای محروم و مناطق
دورافتاده استان پیش از وقوع زلزله در منطقه اجرا کردیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمات‌رسانی خود را معطوف به نقاط دورافتاده استان کرمانشاه کردیم، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ داوطلب برای خدمت‌رسانی به مردم ساکن مناطق زلزله‌زده در قرارگاه امام رضا(ع) ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی ما متمرکز به ساماندهی کمک‌های مردمی، معرفی مناطق دورافتاده برای دریافت کمک و توزیع کمک‌های جمع‌آوری شده بود، ادامه داد: از یک روز پس از
وقوع زلزله تاکنون به‌صورت پیوسته برای کمک‌رسانی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه حضور داشته‌ایم.

غلام‌حسینی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) را یک تشکل مردم‌نهاد معرفی کرد که متکی به کمک‌های مردمی و خودجوش است و یادآور شد: ۱۸۰ نیروی تخصصی جهادی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه برای خدمت‌رسانی اعزام شده‌اند.

این جهادگر قرارگاه مردمی امام رضا(ع) با تصریح بر اینکه نیروهای جهادی به ۴۰ روستا خدمت‌رسانی کرده‌اند، متذکر شد: اقداماتی همچون آواربرداری و استقرار آشپزخانه توسط نیروهای جهادی اعزام شده از سوی قرارگاه امام رضا(ع) در مناطق زلزله‌زده انجام گرفته است.

مسؤول ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به توزیع مواد غذایی، اقلام بهداشتی و کالاهای ضروری اشاره کرد و متذکر شد: آب‌رسانی به روستاهای محروم پس از وقوع زلزله با تامین آب از چشمه‌های آب نزدیک به روستاها انجام گرفته و آب آشامیدنی لوله‌کشی به ساکنان این مناطق تحویل داده شده است.

به گفته غلام‌حسینی، شبکه آب‌رسانی برای سه روستا برای نخستین بار کشیده شد و این مهاجرت معکوس روستاییان را رقم زد که به‌دلیل مشکل کم‌آبی به حاشیه شهر رفته بودند و ما تا بازسازی روستاها در منطقه حضور خواهیم داشت و کمک‌رسانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تیم‌های پزشکی برای ویزیت رایگان به منطقه اعزام شدند و با اولویت خدمت‌رسانی به خانواده‌های دارای فوتی، حمایت‌های روانی لازم را انجام دادند که در این راستا ۸۰ روانشناس به منطقه برای اجرای طرح حمایت روانی اعزام شدند.

این جهادگر گفت: اعزام تعدادی از بیماران و مجروحان زلزله‌زده به بیمارستان برای ادامه روند مداوا نیز صورت گرفت و اجرای برنامه فرهنگی و هنری به‌مناسبت شب یلدا، اجرای برنامه مذهبی در هفته وحدت، اعزام روحانیان و توزیع البسه نیز انجام گرفت.

مسؤول ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در قرارگاه جهادی امام رضا(ع) اظهار داشت: طی روزهای اخیر توزیع مواد غذایی در بین ۵۰۰ خانوار در شهرستان گیلان‌غرب صورت گرفت.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار