دبیر ستاد برگزاری مراسم 9 دی آبیک خبر داد
دبیر ستاد برگزاری مراسم 9 دی شهرستان آبیک از اجرای همایش و برنامه‌های مختلف ویژه حماسه 9 دی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 27 December 2017

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، رضا پاریاب به مناسبت حماسه 9 دی و هفته بصیرت در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه امام صادق (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت 9 دی برنامه‌های مختلفی در شهرستان آبیک پیش‌بینی شده که با مدیریت سپاه ناحیه امام صادق(ع) این شهرستان و همکاری نهادهای فرهنگی، مذهبی و پایگاه‌های بسیج به اجرا درمی‌آید.

وی از برگزاری جشن پیروزی مقاومت مردم در برابر فتنه سال 88 و خلق حماسه 9 دی در مسجد امام جعفرصادق(ع) شهر آبیک خبر داد و افزود: شورای اداری ویژه با حضور مسؤولان، همایش ویژه حماسه 9 دی در حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) و گرامیداشت 9 دی در شهر خاکعلی به مرکزیت بخش بشاریات از جمله‌های پیش‌بینی شده هفته بصیرت است.

دبیر ستاد برگزاری مراسم 9 دی شهرستان آبیک به برگزاری همایش بزرگ بصیرتی در شهر خاکعلی اشاره و ادامه داد: در روستاها و شهرهای شهرستان آبیک در سطح مساجد و پایگاه‌های بسیج بعد از نماز مغرب و عشا نشست‌های بصیرتی ویژه حماسه 9 دی برگزار می‌شود.

پاریاب اضافه کرد: حماسه 9 دی باید در تاریخ انقلاب ماندگار بماند و هدف از اجرای برنامه‌های گرامیداشت حماسه 9 دی انتقال این حماسه به نسل‌های آینده است.

وی با اشاره به احتمال رخ دادن فتنه‌ها در آینده خاطرنشان کرد: باید با تقویت ایمان، اعتماد به افراد انقلابی، مفسران و علما و نهادهای انقلابی روشنگری و بصیرت‌افزایی را در خود تقویت کرده و بر اساس آن نسبت به فتنه‌ها شناخت پیدا کرده و بتوانیم در مقابل آن‌ها خود را مصون نگه داریم.

این مسؤول بیان کرد: در فتنه 88 برخی به دلیل نداشتن بصیرت کافی، نتوانستند راه درست را از نادرست تشخیص دهند به همین دلیل منحرف شدند.

دبیر ستاد برگزاری مراسم 9 دی شهرستان آبیک افزود: برای خلق حماسه 9 دی برنامه‌ریزی تشکیلاتی نشده بود و مردم ایران به صورت خودجوش حماسه 9 دی را خلق کرده و تمام نقشه‌های فتنه‌گران را برملا کردند.

پاریاب ادامه داد: حماسه 9 دی هر ساله باید گرامی و پاس داشته شود و پیام این حماسه نسل به نسل به جوانان و نسل‌های جدید منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است که جزء ایام‌الله بوده و به فرموده مقام معظم رهبری از روزهایی است که در تاریخ ماندگار شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی یوم‌اللهی است که متعلق به شخص، گروه و یا حزب خاصی نیست و تمام آحاد جامعه بر اساس ایمان دینی با حضور گسترده در صحنه بر نقشه‌های جریان فتنه در داخل با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی در غرب خط بطلان کشیدند.

دبیر ستاد برگزاری مراسم 9 دی شهرستان آبیک اذعان کرد: بهترین شیوه بصیرت‌افزایی، مطالعه تاریخ اسلام است که تجربه‌ای سنگین و بزرگی را دراختیار ما قرار می‌دهد.

پاریاب با تشبیه فتنه امویان در سال 31 قمری با فتنه سال 88 در کشور توضیح داد: در جنگ جمل عایشه پس از به قتل رسیدن عثمان و رسیدن خلافت به امام علی(ع) با عنوان خونخواهی عثمان در نزدیکی کعبه رفت و سخنرانی کرد و مسبب قتل عثمان را شورشیان ذکر کرد یعنی در ظاهر به بهانه خونخواهی عثمان وارد میدان شد اما در عمل، مخالف خلافت امام علی(ع) بود.

وی افزود: در فتنه سال 88 هم فتنه‌گران به بهانه تقلب در انتخابات فتنه‌انگیزی کردند اما هدف آنان براندازی نظام بود که باید گفت همان‌گونه که فتنه امویان 202 روز به طول انجامید فتنه سال 88 هم 202 روز طول کشید که با خلق حماسه 9 دی بساط فتنه‌گران برچیده شد.

این مسؤول ادامه داد: در هر دو فتنه اعم از فتنه سال 88 و فتنه امویان، اعتراض به آرای مردم مطرح بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار