معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: مطالعات تفصیلی اجرایی آبخیزداری در گستره یک میلیون و 730 هزار هکتار از زمینهای استان در قالب 246 حوزه آبخیز انجام شد.
کد خبر: ۵۴۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 27 December 2017

به گزارش تابناک : محمود اعظمی راد روز چهارشنبه افزود: 994 هزار و 72 هکتار از این سطح تاکنون زیر عملیات اجرایی آبخیزداری قرار گرفته است.
وی خسارت ناشی از سیلاب را به سازه های آبخیزداری خراسان رضوی ظرف دو سال اخیر 59 میلیارد و 670 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: امسال 80 طرح آبخیزداری به منظور مهار آب حاصل از بارندگی و جلوگیری از بروز سیلاب در سطح استان اجرا می شود.
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: طی پارسال و امسال در چارچوب اقدامات برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز پنج عملیات آبخیزداری به مساحت 10 هزار و هشت هکتار در سطح استان آغاز شده است.
وی گفت: مجموع اعتبارات ملی آبخیزداری خراسان رضوی امسال 160 میلیارد و 200 میلیون ریال است.
'آبخیز' در چارچوب هیدرولوژیک واحدی فیزیکی، بیولوژیکی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای طراحی و مدیریت منابع طبیعی آب، خاک و پوشش گیاهی است. بر این اساس آبخیزداری فرآیند تنظیم و اجرای اقدامات مناسب به منظور اداره منابع موجود در آبخیز با کسب منافع بدون آسیب رساندن به موجودیت این منابع است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار