مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کاهشی شدن قیمت تخم‌مرغ طی یک هفته اخیر خبر داد.
کد خبر: ۵۴۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 31 December 2017

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی‌اصغر بهمنی‌پور، با اشاره به کاهش 950 تومانی قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ(به طور میانگین) در هفته گذشته، اظهار کرد: امروز(دهم دی) هر کیلوگرم تخم مرغ با قیمت 5850 تومان درب مرغداری عرضه شده، در حالیکه این قیمت در هفته گذشته و روز چهارم دی ماه 6800 تومان بود.

بهمنی‌پور با بیان اینکه ظرف چند روز آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت تخم مرغ خواهیم بود، پیش بینی کرد: ظرف 10 تا 15 روز آینده قیمت تخم مرغ به قیمت قبلی خود یعنی هر کیلوگرم 4800 تا پنج هزار تومان (درب مرغداری) برسد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبه کشوری هر شانه تخم مرغ در صورت بسته بندی با قیمت 12 هزار و 600 تومان و در صورت عدم وجود بسته بندی با قیمت یازده هزار و 600 تومان به دست مشتری می‌رسد.

وی با اشاره به آزاد شدن واردات تخم مرغ در کشور تا سقف 29 هزار تن تا پایان سال عنوان کرد: با واردات این میزان تخم مرغ مشکل کمبود تخم مرغ کشور حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه واردات تخم مرغ از کشورهایی که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ندارند صورت می‌گیرد، گفت: نظارت‌های اولیه لازم برای واردات انجام خواهد گرفت و هیچ مشکلی از نظر سلامت تخم‌مرغ های وارداتی وجود ندارد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به خودکفا بودن کشور از نظر تولید تخم‌مرغ، گفت: تا چند ماه گذشته نه تنها واردات تخم‌مرغ نداشتیم، بلکه حتی مازاد تولید و صادرات را در کشور داشتیم.

بهمنی‌پوردر ادامه با اشاره به روند افزایشی قیمت تخم مرغ در یک ماه گذشته، به بیان دلایل گرانی قیمت تخم‌مرغ پرداخت و اظهار کرد: گرانی حدود 10 درصدی نهاده‌های تولید در یک ماه گذشته، افزایش مصرف تخم مرغ با سرد شدن هوا و... از جمله دلایل افزایش ناگهانی قیمت تخم مرغ در بازار است.

وی شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته و از بین رفتن اکثر گله های مرغ مادر کشور را یکی دیگر از دلایل گرانی قیمت تخم مرغ عنوان کرد و افزود: سال گذشته به دلیل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور تعداد زیادی از مرغهای تخم‌گذار در شهرهای تبریز، اصفهان، قم، ملایر و... که عمده تولید تخم مرغ کشور در این شهرها انجام می‌گیرد، از بین رفت.

بهمنی‌پور با بیان اینکه در خیلی از واحدهای پرورش مرغ تخم گذار کشور از سال گذشته تاکنون برای جایگزینی مرغ‌های تخم گذار تلف شده اقدام شده، گفت: هنوز این مرغ های جایگزین شده واحدها وارد فاز تولید نشده‌اند و همین مسئله کمبود تولید و نهایتا گرانی تخم‌مرغ را در کشور در پی داشته است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه سالانه یازده هزار تن تخم مرغ در استان کرمانشاه تولید می‌شود، گفت: این استان سالانه به حدود 21 هزار تن تخم‌مرغ نیاز دارد که این کمبود حدود 10 هزرا تنی از طریق استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، قزوین و... تامین می‌شود.

این مسئول سرانه مصرف تخم مرغ در استان کرمانشاه را برای هر نفر حدود یازده کیلوگرم اعلام کرد.

بهمنی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر در استان هیچ کمبود تخم مرغی نداریم، گفت: تخم مرغ کافی در استان موجود است

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار