عضو کمیسیون عمران شورای شهر آبیک بیان کرد
کمیسیون عمران و برنامه و بودجه شورای شهر آبیک گفت: از سال 93 تاکنون ريالی ا زاعتبارات ملی برای شبکه فاضلاب شهر آبیک هزینه نشده است.
کد خبر: ۵۴۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 06 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حمیدرضا دلوی در جلسه بررسی مشکلات شهر آبیک در سالن اجتماعات شهرداری آبیک اظهار داشت: عملیات پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین به همت پیگیری نمایندگان مجلس و استاندار قزوین در حال اجرا بوده که لازم است عملیات انتقال خط لوله این پروژه به آبیک آغاز و دراین امر تسریع بخشیده شود.

وی افزود: ملاحظه می‌شود که در قاقازان و اطراف روستای بشر خط انتقال تاکستان از پروژه انتقال آب سد طالقان در حال اجرا است اما هنوز خط انتقال لوله به شهر آبیک آغاز نشده است.

عضو شورای شهر آبیک ادامه داد: شورای شهر آبیک نسبت به تملک سه زمین اقدام لازم را انجام داده تا شرکت آبفای شهری نسبت به حفر سه حلقه چاه جدید برای آب شرب اقدام کند که صلح‌نامه این موضوع توسط واحد حقوقی انجام شده است.

دلوی اضافه کرد: هزینه زمین به زارعان استان قدس این هفته پرداخت می‌شود و از مسؤولان آبفای شهری استان قزوین و شهرستان آبیک درخواست می‌شود نسبت بهآغاز حفر چاه جدید اقدام کنند و تا شب عید یک حلقه چاه در مدار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بحران آب با توجه به کاهش سطح آب چاه‌ها در آبیک امری قطعی و اجتناب‌ناپذیر است.

این مسؤول تصریح کرد: دو تا سه سالی است که چاهی در آب حفر نشده و امسال قطع به یقین با مشکل کمبود آب در آبیک مواجه خواهیم بود.

عضو شورای شهر آبیک افزود: طبق قانون موقوفات در کشور رسم نیست برای مصالح عمرانی مشکلی ایجاد شود که از آستان قدس رضوی درخواست می‌شود نسبت به اجرای خط انتقال آب به آبیک و حفر چاه‌ها در اراضی آستان قدس مسؤولان شهرستان آبیک را یاری رسانند.

دلوی ادامه داد: تقاضای مردم انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک است که صاحب آب شرب در کشور وزارت کشور بوده و آستان قدس هم برای اجرای خط انتقال آب به آبیک لازم است مساعدت لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: تا سال 93 65 تا 70 کیلومتر شبکه فاضلاب شهر آبیک اجرا شده و مابقی آن باقی مانده است.

این مسؤول با بیان اینکه از سال 93 ریالی از اعتبار ملی برای شبکه فاضلاب شهر آبیک هزینه نشده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان تاکستان برای اجرای شبکه فاضلاب 130 میلیارد ریال و تصفیه‌خانه 180 میلیارد ریال از اعتبارات ملی أخذ شده است.

عضو شورای شهر آبیک بیان کرد: شهر آبیک به تهران و هشتگرد متصل شده اما حتی ریالی برای شبکه فاضلاب این شهر هزینه نشده است.

دلوی افزود: از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود شهر آبیک را همانند قزوین، محمدیه و تاکستان از منابع ملی بهره‌مند کنند چرا که شهرهایی با 100 کیلومتر فاصله از منابع ملی برخوردار می‌شوند اما آبیک بی‌بهره است.

وی مطرح کرد: خیابان‌های شریعتی و هفت تیر شهر آبیک فاقد شبکه فاضلاب هستند که شامل هشت کیلومتر می شود و هر هفته بین 10 تا 20 نفر از شهروندان برای تعیین تکلیف شبکه فاضلاب به دفتر شورای شهر مراجعه می‌کنند

این عضو شورای شهر آبیک با اشاره به وجود مشکل بین شرکت آبفای شهری استان قزوین با پیمانکار پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر محمودآباد نمونه انجام شده اما برای شهر آبیک نیمه کاره مانده است.

دلوی ادامه داد: پیمانکار تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبیک اذعان کرده طی سه تا چهار ماه نسبت به اتمام پروژه اقدام می‌کند در حالی که حرف از فسخ قرارداد این پیمانکار زده شده و اگر این امر تحقق یابد نمی‌توانیم شبکه فاضلاب را در شهر آبیک اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: آبیک بزرگ‌ترین تولیدکننده بخش کشاورزی و صنایع بوده که باید به عنوان شهرهای درجه نخست استان قزوین قرار گیرد.

این مسؤول بر تأمین اعتبار لازم برای اجرای انتقال خط پروژه انتقال آب سد طالقان و چاه‌های آب شرب در آبیک از سوی نمایندگان مجلس تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار