استاندار خراسان رضوی گفت: در سایه تعامل و هماهنگی بانک‌ها با بخش‌های دولتی و خصوصی، رتبه استان در شاخص کسب و کار ازرتبه ۲۰ به جایگاه سوم ارتقا یافت.
کد خبر: ۵۴۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 09 January 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان در  جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به رشد ۱۳ درصدی اعطای تسهیلات طی هفت ماهه‌ی سال جاری از سوی بانک‌های استان افزود: انتظار است درحوزه تسهیلات رونق تولید، این منابع به اشتغال و اقتصاد اختصاص یابد و با حساسیت و نگرش قبل به تولید و اشتغال استان کمک شود.


وی بر ضرورت پایش تسهیلات اختصاصی به واحد‌های صنعتی که تا کنون از این منابع استفاده کرده اند تاکیدو خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها اعم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و ... کمک کنند تا این موضوع پایش و کنترل شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم حل مشکلات و مسائل واحد‌های تولیدی استان از سوی مدیران در چارچوب اختیارات قانونی، افزود: اگر رفع موانع، خارج از توان و اختیار آن دستگاه باشد؛ در ستاد‌های فرادستی مطرح و تصمیم گیری می‌شود.

رشیدیان افزود: این کارگروه و ستاد‌های فرادستی، چون اقتصاد مقاومتی و تسهیل برای چاره اندیشی و حل برخی گره‌ها و مسائلی است که به دلیل محدودیت اختیارات دستگاه‌ها قابل حل و فصل نیست.

وی با بیان اینکه گاهی رفع موانع و گره‌هایی که ایجاد می‌شود خارج از حیطه اختیار مدیران است؛ خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت شورا‌های بالادستی که قانون اختیارات ویژه‌ای برای آن دیده و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی و اجرایی شدن سیاست‌های ۲۴۴ گانه ابلاغیه رهبر معظم انقلاب است؛ استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مسئولیت هرتصمیمی که در این راستا گرفته و اقدام شود با این ستاد‌ها و بالاترین مقام اجرایی آن در استان یعنی استاندار است و اگر مساله‌ای هم باشد بر ذمه مدیر نیست؛ مدیران اجرایی موظف به اجرا هستند و اگر اشکالی باشد سازمان بازرسی موضوع را از این ستاد پیگیر می‌شود.
 
رشیدیان گفت: اگر در موردی مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مغایرت قانونی داشته باشد اعلام می‌کنند و در ستاد مرکزی بررسی و تصمیم لغو می‌شود.
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار