در دیدار رشیدیان و فتاح مطرح شد؛
استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود هشت پهنه و 66 محله در حاشیه شهر مشهد، این موضوع را از مهمترین چالش های کلانشهر مشهد ذکر کرد.
کد خبر: ۵۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 30 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی و به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در دیدار با پرویز فتاح رییس کمیته امداد کشور ضمن اشاره به اقدامات موثر نهادهای حمایتی استان و مشارکت بی نظیر خیران در حمایت و توانمند سازی مدد جویان اظهار داشت: علی رغم تمام اقدامات صورت گرفته، همچنان یاید در این راستا تلاش کنیم.

وی از وجود هشت پهنه و 66 محله در حاشیه شهر مشهد به عنوان یکی از مهمترین چالش های کلانشهر مشهد یاد کرد و افزود: در این مناطق عموما قشرهای ضعیف جامعه که نیاز به حمایت دارند؛ ساکن شده اند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از دلایل عمده ی مهاجرت به حاشیه کلانشهرها، عدم توجه به روستاها است که این مهم در دستور کار دولت قرار دارد.

رشیدیان به تاکیدات مقام معظم رهبری و اهتمام دولت تدبیر و امید مبنی بر ساماندهی و توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی مشهد اشاره کرد و گفت: عزم ملی و اراده عمومی برای حل مشکل حاشیه شهر مشهد وجود دارد که باید از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم.

وی تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی در حاشیه شهر، ایجاد پایگاه ها و مراکز درمانی به منظور ارتقای شاخص های سلامت از جمله اقدامات موثری بوده که طی سال گذشته و سال جاری، انجام شده است.

استاندار خراسان رضوی، مشهد را پیشانی نظام توصیف و خاطر نشان کرد: سالانه 25 میلیون زائر داخلی و دو میلیون زائر خارجی به این شهر مقدس سفر می کنند؛ فلذا توجه ویژه به موضوعات آن از جمله ضروریات است.

رشیدیان از بافت فرسوده به عنوان یکی دیگر از چالش های استان یاد کرد و افزود: بهسازی و نوسازی این مناطق نیازمند مشارکت همگان است.

«حاشیه‌نشینی» نتیجه بی‌توجهی به روستاست

پرویز فتاح رییس کمیته امداد کشور نیز در این دیدار با اشاره به بازدید خود از حاشیه شهر مشهد، گفت: معضلات و چالش های حاشیه نشینان گسترده است و رفع آن مشارکت تمام دستگاه های اجرایی را می طلبد.

وی با تاکید بر این که نگاه کمیته امداد به مشهد و موضوع حاشیه نشینی ویژه است؛ از آمادگی برای ساماندهی مسکن مددجویان ساکن در مناطق حاشیه شهر با همکاری بنیاد مسکن خبر داد.

رییس کمیته امداد کشورعملکرد کمیته امداد استان در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و  افزود: طی سال 93 هفت هزار وام خود اشتغالی به مدد جویان استان پرداخت شده که منجر به ایجاد شغل شده است.

فتاح گفت: تلاش کمیته امداد توانمند سازی مدد جویان و تمهید امکانات برای اشتغال آنان از طریق پرداخت تسهیلات خود اشتغالی است.

گفتنی است؛ از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار ساخت اقامتگاه ارزان قیمت در مشهد بود که کمیته امداد اعلام آمادگی کرد در صورت تامین زمین، نسبت به ساخت زائر سرای ارزان قیمت ویژه مدد جویان امداد کشور اقدام کند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار