معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد خبر داد؛
معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد از ارائه بودجه 9 هزار میلیارد تومانی سال 97 شهرداری با رویکرد صرفه‌جویانه و در جهت بازپرداخت بدهی‌ها به شورای اسلامی شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 17 January 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ شهریار آل شیخ، روز گذشته با بیان اینکه اصلاحیه بودجه 96 ارائه شده و بودجه 97 نیز در حال تنظیم و هفته پیش رو به شورای شهر داده خواهد شد، اظهار کرد: رویکرد جدید بودجه مبتنی بر مشارکت مردم  است همچنین سعی می‌کنیم از ابتدای سال 97 برنامه جدید شهرداری را اجرایی کنیم.


وی افزود: بودجه 96 شهرداری، 8 هزار و 305 میلیارد تومان شامل، 2 هزار و 905 میلیارد تومان بودجه عمومی، و مقدار کلان بودجه 5 هزار و 400 میلیارد تومان بوده، رقم پیشنهادی بودجه 97 نیز با 695 میلیارد تومان افزایش، در مجموع 9 هزار میلیارد تومان شامل، 3 هزار و 100 میلیارد تومان بودجه عمومی، 5 هزار و 900 میلیارد تومان بودجه اقتصادی است.  


آل‌شیخ با بیان اینکه سطح هزینه‌ها در بودجه 97 ثابت مانده و تمرکزمان بر بازپرداخت بدهی‌ها است، گفت: سهم نقدی بودجه به شدت کاهش یافته و تمرکزمان بر بازپرداخت بدهی و صرفه‌جویی است همچنین در بخش عمرانی نیز پروژه‌های ایمنی و نیمه تمام را در اولویت قرار داده‌ایم.  


6 معاونت و دو سازمان به جای 8 معاونت
آل‌شیخ گفت: شهرداری مشهد با هشت معاونت اداره می‌شد که در ضابطه قانونی برای شهرهای بالای یک میلیون نفر، حداکثر 6 معاونت تعریف شده است، در این راستا برای مشهد نیز 6 معاونت بعلاوه دو سازمان اقتصادی و فرهنگی خواهیم داشت که ریاست این سازمان‌ها معاونان شهردار هستند.


وی در خصوص فرآیندهای کاری و تحول سازمانی شهرداری مشهد گفت: 12 سال از آخرین چارت مصوب پرسنل شهرداری می‌گذرد در این ایام ساختار نیروی انسانی‌ شهرداری به شدت تغییر کرده و در قالب 10 نوع قرارداد 15 هزار و 500 نفر پرسنل مرتبط با ساختار شهرداری داریم که این آمار در گذشته به این شکل موجود نبوده و پس از برآوردهای مختلف به دست آمده است.


آل‌شیخ با اشاره به اینکه چارت سازمان‌ها همیشه خارج از مصوبات وزارت کشور و ساختارهای رسمی بوده، افزود: با تلاش‌های انجام شده توانستیم چارت سازمانی شهرداری مشهد را به تصویب وزارت کشور برسانیم و چارت تفصیلی نیز تا 10 روز آینده به نتیجه خواهد رسید.


وی ادامه داد: در ساختار جدید مصوب 3 هزار و 764 نفر مجموع پرسنل مصوب شهرداری مشهد خواهد بود و اجرایی خواهد شد. به غیر از این تعداد در دو قالب دیگر پرسنل قطعی خواهیم داشت، پرسنل آتشنشانی که مصوبه جداگانه دارند و بخشی دیگر مربوط به پرسنلی است که در قالب قراردادهای قطعی در گذشته در ساختار شهرداری مستقر بودند که بیشتر در سازمان‌های اتوبوسرانی و ... هستند.


آل‌شیخ گفت: این تعداد پرسنل جواب خدمات شهرداری را نخواهد داد، لذا بازنگری این موضوع در وزارت کشور در حال انجام است تا نسبت‌های ساختاری را نیز اصلاح کنیم.


منطقه بندی شهری جدید مشهد از اردیبهشت 97
آل‌شیخ گفت: طبق مصوبه وزارت کشور 17 منطقه شهرداری مشهد بر اساس ضوابط و منطبق بر هفت حوزه طرح جامع مشهد طراحی شده است به بیان دیگر ساختار گذشته که مبتنی به منطقه، ناحیه و محله بود به محله و منطقه تقسیم‌بندی شده که به این ترتیب نواحی حذف و چهار منطقه به 13 منطقه اضافه می‌شود.
وی اظهار کرد: در دوره آتی 13 سازمان در شهرداری و منطبق بر ساختار وزارت کشور خواهیم داشت، در این راستا بعضی سازمان‌ها حذف و برخی ادغام می‌شود به عنوان مثال دو سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی به سازمان حمل‌و‌نقل مسافر تبدیل می‌شود.


مدیریت دکل ها، برای کاهش آثار مخرب امواج
وی با بیان اینکه با مدیریت فرکانسی، در شهر از طریق فیبر نوری تقلیل امواج را خواهیم داشت، گفت: 1200 دکل مخابراتی در مشهد داریم که طی مطالعات انجام شده 330 دکل هم می‌تواند پاسخگوی نیازهای شهر باشد، در این راستا تلاش می‌کنیم تا اتصال میان دکل‌ها از طریق فیبر نوری صورت گیرد تا آثار مخرب امواج ماکروویو را کاهش دهیم.
آل‌شیخ تهیه پلت فرم اپلیکیشن شهروندی، پارک فناوری شهری، کمیته برندینگ، یکپارچه‌سازی شاخص‌های آماری و یکسان‌سازی پارامترها، اتصال کل سامانه حمل و نقل عمومی به پرداخت سامانه (NFC) پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند، تغییر نظام الیت به سوی شهروند سپاری و... را از دیگر اقدامات شهرداری دانست. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار