معاون آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر، ۹ مدرسه تک دانش‌آموزی در خراسان‌رضوی دایر است.
کد خبر: ۵۵۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 23 January 2018

به گزارش تابناک : ابوالحسن حقیقی اظهار داشت: طرح خرید خدمات آموزشی به منظور تحقق عدالت آموزشی خواسته شده در سند تحول بنیادین در سطح کشور از جمله خراسان‌رضوی اجرا شده است.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته طرح خرید خدمات در مقطع ابتدایی، 24 هزار و 226 دانش آموز و در سال جاری تعداد 28 هزار و 726 دانش آموز را تحت پوشش قرار داد.

حقیقی با بیان این که به دلیل اهمیت مقطع ابتدایی تلاش کردیم در قالب طرح خرید خدمات، ارائه امکانات آموزشی در مناطق محروم را افزایش دهیم بیان کرد: طبق آمار، تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی طرح خرید خدمات نسبت به سال گذشته 15.3 درصد رشد داشتند.

وی ضمن اشاره به دایر بودن 9  مدرسه تک دانش‌آموزی در استان خراسان رضوی عنوان کرد: این مدارس اغلب عشایری هستند و با هدف جلوگیری از ترک تحصیل و بازماندن از تحصیل با حضور یک معلم فعال شده‌اند.

حقیقی با بیان این که توسعه عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی کامل از اهداف و برنامه‌های اصلی این اداره کل است افزود: در این راستا 42 دستگاه کانکس در استان میزبان دانش‌آموزان است. این کانکس‌ها در مناطق عشایری مستقر شده‌اند و در صورت ثبات آنها مدرسه با سازه‌های سبک برای دانش‌آموزان عشایر ساخته می‌شود.

وی از فعالیت 445 مدرسه در این استان خبر داد که هریک کمتر از 15 دانش آموز دارند و گفت: حدود 6 هزار دانش‌آموز عشایر در 20 شهرستان استان خراسان‌رضوی مشغول تحصیل هستند. خراسان‌رضوی در زمینه پوشش تحصیلی جزو استان‌های برتر محسوب می‌شود و در این زمینه موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار