مدیر عامل شرکت گاز قم خبر داد؛
مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: استان قم دارای ۱۵۶ روستا است که ۱۱۴ روستا دارای گاز هستند و عملیات گازرسانی به ۳۴ روستا درحال انجام است.
کد خبر: ۵۵۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 24 January 2018

به گزارش تابناک قم، حسین محمدی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که ظهر چهارشنبه در محل شرکت گاز استان قم برگزار شد، با بیان این که ۶ شهر قم از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار داشت: استان قم دارای ۱۵۶ روستا است که ۱۱۴ روستا دارای گاز بوده و عملیات گازرسانی به ۳۴ روستا در حال انجام است.

وی بیان داشت: نرخ خانوار روستاهای گازدار ۸۷ و ۳ دهم درصد و نرخ خانوارهای شهری و روستایی گازدار در استان ۹۳ و ۳ دهم درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم عنوان کرد: مقدار خطوط انتقال گازدار موجود در استان ۶۴ کیلومتر است که نسبت به خطوط انتقال کل کشور معادل یک دهم درصد می‌باشد.

وی ابراز داشت: تعداد علمک‌های گاز نصب شده ۱۶۷ هزار و ۱۷۱ علمک است که سهم روستا ۱۰ و هفت دهم درصد می‌باشد.

محمدی افزود: تعداد مصرف کنندگان گاز در استان قم، خانگی ۳۶۶ هزار و ۷۲۷ مورد که سهم روستاها هفت و پنج دهم درصد می‌باشد. تجاری و عمومی ۱۳ هزار و ۵۷۹ مورد، مصرف کننده صنعتی ۲ هزار و ۳۸۳ مورد و یک نیروگاه نیز وجود دارد.

فعالیت ۳۷ جایگاه سی ان جی در قم

وی اظهار کرد: تعداد ایستگاه‌های موجود در استان قم ۱۵۲ مورد که سهم روستاها ۲۶ درصد است. این ایستگاه‌ها شامل سی ان جی ۱۳ مورد، c.g.s/t.b.s ۶ مورد، ۸۸ مورد t.b.s و ۴۷ مورد c.p.s می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: تعداد ۳۷ جایگاه سی ان جی در استان قم در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به ۴ شهرک در حال احداث در حال مطالعه و بررسی است، تصریح کرد: تعداد شهرک‌های صنعتی فعال و بهره‌مند از گاز، ۱۱ شهرک است که این شهرک‌ها شامل شکوهیه، محمودآباد، سلفچگان، نیزار، طغرود، ورجان، دستجرد، خورآباد، کوثر، چاپ و نشر، لبن می‌باشد.

محمدی اظهار داشت: ۳ مجتمع‌ کشت گلخانه‌ای در استان قم وجود دارد که مجتمع‌های کوثر و قبادبزن دارای گاز هستند و عملیات گازرسانی به مجتمع رزبند در حال انجام است.

مصرف یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر مکعب گاز در قم طی ۹ ماهه سال

وی با اشاره به میزان مصرف گاز در قم، گفت: میزان مصرف گاز طی ۹ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر مکعب بود که می‌توان گفت دی‌ماه ۲۷۰ تا ۲۸۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است و این میزان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم بیان کرد: احداث خطوط تقویتی دو شهرک الغدیر و محمودآباد ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشته و صنایع و واحدهایی که نیاز به مقدار بیشتری گاز نسبت به مصرف فعلی خود دارند باید به مدیریت مهندسی شرکت گاز استان مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: شهروندان نکات ایمنی در مصرف گاز را رعایت کنند و از باز بودن مسیر دودکش‌ها اطمینان داشته تا مشکلی پیش نیاید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار