استاندار خراسان رضوی گفت: در دهه فجر امسال بیش از 254 پروژه با میانگین 2500 میلیارد تومان اعتبار که 400 میلیارد تومان آن در حوزه مخابرات و دو برابر این میزان در حوزه مسائل عمرانی است را افتتاح خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۵۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 25 January 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان عصر شب گذشته در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: لایحه بودجه سال 97 در دولت در کمیسیون‌های تخصصی در کارگروه مربوطه دولت بر اساس درآمدهای پیش‌بینی شده، برنامه‌ها و اولویت‌ها، برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت، سند چشم‌انداز برنامه ششم و برنامه‌های سالانه تنظیم می‌شود.

وی با بیان اینکه  افزایش درآمدهای مالیاتی به معنای فشار مضاعف بر افرادی که کار تولیدی می‌کنند، نیست، عنوان کرد: هیچکس دنبال افزایش درآمدها و فشار بر تولید نیست چراکه کار تولیدی مشکلات جدی در حوزه‌های درآمد و هزینه دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ملاک و میزان عمل در کشور قانون است، تصریح کرد: همه باید در بخش دولتی و خصوصی بر اساس قانون عمل کنند. قانون شاخصه‌ای است که می‌تواند اطمینان و آرامش برای عملکرد و اطمینان از بازخوردهای فعالیت‌های عملی در فضای اجتماعی و اقتصادی برای کنشگران فعال در این حوزه را در کشور ایجاد کند.

رشیدیان گفت: در دهه فجر امسال بیش از 254 پروژه با میانگین 2500 میلیارد تومان اعتبار که 400 میلیارد تومان آن در حوزه مخابرات و دو برابر این میزان در حوزه مسائل عمرانی است را افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حوزه سرمایه‌گذاری یکی از دغدغه‌های جدی همه ماست، عنوان کرد: در این زمینه هفته پیش نشستی با مسئولان و مدیران اجرایی در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار و جذب سرمایه‌گذاری در استان انجام شد. این نشست‌ها می‌تواند به درک متقابل و احساس مسئولیت کمک کرده تا نهایتا منجر به جذب سرمایه‌گذاری بیشتر شود. ما باید حدود 62 هزار میلیارد تومان در استان جذب سرمایه داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری در زمینه صدور پروانه‌های بهره‌برداری و ظرفیت‌سازی برای به ثمر رساندن پروژه‌های نیمه‌کاره فعالیت خوبی داشته است. در پروژه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در سال جاری نسبت به سال گذشته 670 درصد رشد داشته و رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم.

وی بیان کرد: از بخش خصوصی صنایع درخواست می‌کنیم که در پروژه کارورزی مشارکت جدی‌تری داشته باشند. در زمینه معافیت به افرادی که در کارورزی مشارکت کنند نیز توجه خواهیم داشت. کارورزی در واقع به‌کارگیری دانشجویان فارغ‌التحصیل است برای اینکه با محیط کسب‌وکار آشنا و برای نقش‌آفرینی در حوزه تولید آماده شوند.

رشیدیان با اشاره به اینکه 160هزار شغل در استان تولید شده تصریح کرد: اگر همینگونه عمل کنیم، با افتتاح‌ طرح‌هایی که در بهمن‌ ماه صورت می‌گیرد، ظرفیت‌های جدیدی برای اشتغال ایجاد می‌شود و به هدف‌گذاری اول سال نزدیک خواهیم شد. با همه این‌ها اگر 160 هزار شغل ایجاد کنیم، تنها 1.5 درصد بیکاری استان کاهش پیدا می‌کند و هنوز تا رسیدن به نرخ 7 درصد فاصله زیادی وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت سه بار ابلاغ کرد که باید ایران خودرو خراسان از حق‌العمل‌کاری به یک واحد مستقل تبدیل شود، عنوان کرد: مساله فروش خودرو باید به صورت متمرکز انجام شود. این امکان ندارد که خراسان بخواهد حق‌العمل‌کاری کند و هیچ اراده‌ای در استان برای مدیریت و تدبیر نداشته باشد و از مالیات محروم شود.

وی افزود: در بخش معادن نیز باید حوزه‎‌های مالیاتی و پرداختی آن‌ها در استان مستقر باشد و از انتقال آن به استان‌های دیگر به ویژه تهران خودداری کنند. مالیات و حقوق دولتی که بابت هر فعالیت اقتصادی در تمام استان‌های کشور پرداخت می‌شود، باید به همان استان‌ها وارد و استان‌ها از آن بهره‌مند شوند.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار