در سال گذشته رقم خورد؛
سرپرست حوزه معاونت معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد از سرمایه‌گذاری 340 ميليارد و 956 میلیون ریالي در بخش معادن استان در سال گذشته كه موجب به ايجاد 351 فرصت شغلي نيز شده است، خبر داد.
کد خبر: ۵۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 01 July 2015
به گزارش تابناک یزد   "علي گل آقايي" به مناسبت دهم تير‌ماه "روز صنعت و معدن" ضمن ارائه برخی آمارها در حوزه معدن، گفت: معاونت معدن استان در سال گذشته با صدور 48 فقره پروانه اکتشاف با ارزش سرمایه‌گذاری 34 ميليارد و 956 میلیون ریال، 70 فقره گواهینامه کشف با سرمایه‌گذاری 32 ميليارد و 762 میلیون ریال و ذخیره قطعی 86 ميليون و 724 هزار تن و همچنین صدور 45 فقره پروانه بهره‌برداری با میزان تولید يك ميليون و 595 هزار تن و ذخیره قطعی 22 ميليون و 355 هزار تن، موجب سرمایه‌گذاری 340 ميليارد و 956 میلیون ریال و اشتغال 351 نفر شده است.

وی ادامه داد: صدور 84 فقره اجازه برداشت توسط این معاونت در سال گذشته، منجر به استخراج چهار ميليون و 641 هزار تن ماده معدنی شده است.

گل آقایی با اشاره به ديگر فعالیت‌های صورت گرفته این معاونت، تصریح کرد: انجام بیش از 500 بازدید از معادن و تهیه گزارش‌های نظارتی در سال 93 و محاسبه و قطعی كردن حقوق دولتی معادن به میزان 3400 میلیارد ریال در حوزه وظایف معاونت بوده که صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مدیریت تخصیص فرآورده‌های نفتی برای بیش از 200 معدن فعال و توصیه مواد ناریه برای معادن واجد شرایط از دیگر فعالیت‌های اين معاونت بوده است.

سرپرست حوزه معاونت معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به برگزاری 98 جلسه با کارشناسان نظام مهندسی معدن استان، تصریح کرد: این جلسات به منظور بررسی طرح‌های اکتشافی و گزارشات پایان عملیات اکتشاف و طرح‌های بهره‌برداری انجام گرفته است.

گل آقایی افزود: رسیدگی به گزارشات مسئولان فنی و انعکاس اشکالات فنی معادن به بهره‌برداران معادن از فعالیت‌های دیگر اين معاونت در سال گذشته بود.

وی با اشاره به همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن و بازرسان معرفی شده از سوي آن سازمان، گفت: این همکاری‌ها درخصوص بازدید و تهیه گزارشات مربوطه و انعکاس پیشنهادات ارائه شده به بهره‌برداران جهت اجرا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: انجام مکاتبات متعدد با وزارتخانه در خصوص افزایش و کاهش تناژ و تعطیل موقت معادن از جمله فعالیت‌های مهم معاونت است.

گل آقایی از دیگر فعالیت‌های حوزه معاونت معدن را تکمیل و ارسال فرم ماده 20 قانون معادن، در خصوص تمدید پروانه اکتشاف، اصلاح محدوده‌های معدنی و استعلام نحوه محاسبه حقوق دولتی مواد معدنی استخراج شده از محدوده، ذكر كرد.

اين مقام مسئول در پایان نيز با اشاره به ثروت سرشار معادن در استان یزد، بهره‌مندی صحیح و بهینه از این منایع ارزشمند ملی را ضروری دانست و افزود: شناسایی و معرفی مکتشفین و بهره‎‎برداران نمونه معدنی، پیشکسوتان و پژوهشگران نمونه معدنی از جمله موارد مهمی است که در حوزه اختیارات معاونت معدن است و این معاونت با دقت زیاد و بر اساس شاخص‌های مدون این مسئولیت را به انجام می‌رساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار