استاندار خراسان رضوی گفت:اطلاعات حدود نیمی از ۵۰ هزار انبار پیش بینی شده در استان در " سامانه جامع انبار‌ها "ثبت شده است.
کد خبر: ۵۶۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 01 February 2018

به گزارش تابناک : علی رضا رشیدیان درجلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه تحقق این مهم را گامی موثر در راستای مبارزه با قاچاق کالا دانست.گفت: دستگاه‌های دولتی نیز که تا کنون به این امر اقدام نکرده اند سریع‌تر این امر را به انجام رسانند تا نظارت بر ورود و خروج کالا به درستی انجام شود.


وی گفت:این نظارت‌ها با هدف اشراف کامل بر ورود و خروج کالا و کاهش برخورد‌های فیزیکی و سلبی با رویکرد پیشگیرانه و احساس آرامش در سطح بازار، صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برای مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا، اشراف بر مبادی، معابر، ورودی و انبار‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که تا کنون هم روند خوبی داشته است.
 

رشیدیان با بیان اینکه علت بروز تخلف در برخی حوزه ها، تامین نشدن راهکار‌های قانونی برای دسترسی به آن کالا یا خدمات است گفت: باید ظرفیت‌های قانونی به گونه‌ای تعریف شود که زمینه تخلف و قاچاق فراهم نگردد.

وی در ادامه برای اقدام موثر در حوزه قاچاق بر ضرورت برقراری ارتباط و اتصال بانک‌های اطلاعاتی مختلف اعم از اقتصاد دارایی و گمرک، امور مالیاتی و بانک‌ها تاکید و افزود: اتصال و برقراری این ارتباط می‌تواند به هماهنگی و برخورد‌های موثرتر بیانجامد.

استاندار خراسان رضوی با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی در این حوزه، گفت: هر چه قوای مختلف اعم از قضایی، اجرایی و مقننه تعامل، همکاری و درک متقابل بیشتری داشته باشند نفع آن به طور گسترده‌تر عاید کشور می‌شود.

رشیدیان افزود: این ارتباط و تعامل منجر به اصلاح و اجرای بهتر قوانین و عملکرد‌های موثرتر می‌شود چنانکه در استان طی یک سال اخیر برخی از قوانین مخل فضای کسب و کار احصا و برای تصمیم گیری در سطح کشور به مراجع ذیربط ارسال شد.

وی گفت: در حوزه مصرف سوخت‌های فسیلی مانند نفت سفید و نفت گاز مصرف به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته که بخش زیادی از آن، ناشی از تلاش‌های استان برای توسعه گازرسانی به بخش‌های مختلف به ویژه روستایی است.

استاندار خراسان رضوی افزود: در عین حال باید باید مصرف این سوخت‌ها کاهش یابد و برای محیط زیست سالم به سمت استفاده ازسوخت‌های پاک برویم.

رشیدیان تصریح کرد: توزیع کامل سوخت یورو ۴ اعم از گازوئیل و بنزین هم از سوی شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی استان بویژه برای کلانشهر مشهد مقدس با جدیت پیگیری می‌شود تا با تحقق آن به ارتقا وضعیت محیط زیست شهری کمک شود.

وی گفت: برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده سنگین از قبیل: کامیونت‌ها هم باید زمینه‌های ترغیب دارندگان و صاحبان این نوع وسیله‌های نقلیه با ایجاد نمایشگاه عرضه و تسهیل شرایط ویژه؛ فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود چهار مرز رسمی و قانونی در استان از نبود باجه‌های ارزی در مرز‌های رسمی انتقاد کرد و گفت: باید این موضوع بین گمرک و بانک حل و تعیین تکلیف شده و این باجه‌ها به سرعت شکل گیرد.

رشیدیان با بیان اینکه باید خدمات مناسب و مطلوب در این چهار مرز رسمی به مسافران و گردشگران ارائه شود، بر ضرورت ساماندهی این خدمات تاکید کرد.
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار