کارشناس ستاد دیه خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون 736 نفر زندانی جرائم غیرعمد واجد شرایط کمک در سطح خراسان رضوی شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۵۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 02 July 2015
حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی در حاشیه جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر اتفاق و حادثه غیرعمد حواشی به دنبال دارد و چهار گروه زندانی، خانواده زندانی، قربانی و خانواده قربانی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه خیران در جشن‌های گلریزان نه تنها سبب آزادشدن زندانی می‌شوند بلکه سه گروه دیگر را نیز از آسیب‌های اجتماعی نجات می‌دهند، گفت: تاکنون 18 نفر توسط ستاد دیه در این شهرستان آزاد شدند که مبلغ جرائم آنها 3 میلیارد و 219 میلیون تومان بوده که یک میلیارد و 965 میلیون تومان آن توسط مددکاران از شکات تخفیف گرفته شده است.

کارشناس ستاد دیه خراسان رضوی با یادآوری این موضوع که 340 میلیون و 600 هزار تومان برای 18 نفر به صورت بلاعوض کمک اختصاص یافت، تصریح کرد: 736 نفر واجد شرایط در سطح خراسان رضوی وجود داشته که 32 نفر آنها از شهرستان قوچان هستند و شش نفر آنها نیز توسط یک خیر قوچانی مقیم دبی با پرداخت 10 میلیون تومان آزاد شدند.

وی یادآور شد: مددجویان قوچانی به علت جرائم نقدی همچون عدم پرداخت دین در مهریه، نفقه و... به میزان یک میلیارد و 370 میلیون ریال در زندان به سر می‌برند.

حسینی با اشاره به این موضوع که پرونده‌های زیر 5 میلیون تومان زیر نظر ستاد دیه شهرستان بررسی و مبالغ بالاتر در سطح استان پیگیری می‌شود، بیان کرد: مبالغ پرداخت شده توسط خیرین تنها برای جرائم غیرعمدی بوده و تمام مسائل شرعی در آنها رعایت می‌شود حتی در هنگام گرفتن تخفیفات نیز این مسائل رعایت خواهد شد.

وی تأکید کرد: مبلغ جمع‌آوری شده در جشن گلریزان قوچان 50 میلیون تومان بوده که تا پایان هفته آینده نیز این کمک‌ها توسط خیرین جمع‌آوری می‌شود و پس از آن ستاد دیه استان 10 برابر مبلغ جمع‌آوری شده را به همراه این مبلغ برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان اهدا و کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار