مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد از برگزاری یادواره 66 کودک شهید سانحه هواپیمایی مسافربری ایرانی همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی برای نخستین بار در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 02 July 2015
حسن سلطانی در نشست خبری پیرامون اعلام برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی در سالن مولوی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: 12 تیرماه سالروز بمباران هواپیمای مسافربری ایرانی توسط آمریکا است که 290 سرنشین داشت و 66 نفر از آنها کودک و نوجوان بودند و همه آنها در این حادثه شهید شدند.

وی با بیان اینکه آمریکا در آن دوران، این اتفاق تلخ را تنها یک اشتباه عنوان کرد افزود: هفته حقوق بشر آمریکایی از هفتم تا 13 تیرماه نامگذاری شده است و هدف از برگزاری برنامه‌های مختلف در این هفته، حساس‌سازی مردم و رسانه‌ها به نقشه‌های دشمنان نسبت به ایران اسلامی است، چراکه مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنان خود فرمودند که به آمریکا اعتماد ندارند و این امر نتیجه پیشینه فعالیت‌های ضد ایرانی اسلامی این کشور است.

مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد با ابراز تاسف از تردید برخی از مردم مبنی بر دوست یا دشمن بودن آمریکا با ایران، تصریح کرد: با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هنوز شاهد ترور نخبگان و دانشمندان هسته‌‌ای و عملی شدن نقشه‌های مختلف آمریکا در کشور هستیم و متاسفانه ضعف رسانه‌ها در نپرداختن به این موضوع سبب شده است تا مردم چهره واقعی دشمن را به خوبی نشناسند.

سلطانی بیان کرد: نمایشگاه‌های عکس هواپیمای مسافربری، در هفت نقطه مشهد بر روی بنر به تصویر کشیده شده است و هر راوی پس از توضیح این حادثه تلخ به مردم، از آنها می‌خواهد که جمله «به رئیس جمهور آمریکا....» را کامل کنند و پس از آن شیوه ارتباط مردم با این اتفاق ناگوار توسط یک عکاس، عکس گرفته می‌شود و بر روی بنر به صورت نمادین قرار می‌گیرد چراکه مردم پس از شنیدن خبر این حادثه، خود را جای شهیدان قرار می‌دهند.

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد از برگزاری یادواره 66 کودک شهید سانحه هواپیمایی مسافربری ایرانی همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی برای نخستین بار و در خیابان عبادی خبر داد و اضافه کرد: چهار شهید از خانواده رضایی نیری که در این هواپیما بودند اهل مشهد هستند که جسد دو نفر از آنها هنوز پیدا نشده است و مفقود الاثر هستند، لذا کلیپی با موضوع زندگینامه این شهیدان ساخته شده و در هفته حقوق بشر آمریکایی در مشهد اکران می‌شود.

وی ادامه داد: یادواره این شهیدان روز جمعه 12 تیرماه به همت نوجوانان خیابان عبادی مشهد، حد فاصل کامیاب 36 و 38 در مسجد حجت المهدی (عج) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار