امام جمعه کاشمر:
به دنیا ثابت شد ایران اهل مذاکره و منطق است
کد خبر: ۵۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰ 03 July 2015
امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه انقلاب ما یک انقلاب تعصبی و کور نیست بلکه برخواسته از منطق عدالت و انسانیت است، گفت: اثبات شدن این مهم در جریان مذاکرات هسته‌ای برای آینده دیپلماسی و سیاسی نظام در حقیقت یک دستاورد ارزشمند است.

حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی در اجتماع نمازگزاران روزه‌دار کاشمری در مصلی این شهر اظهار داشت: مذاکرات با تمدید یک هفته‌ای این روزها پایان می‌پذیرد و نتیجه خوبی که تاکنون این مذاکرات داشته این است که به دنیا، سیاستمداران و دیپلمات‌های عالم ثابت شده که ایران اهل مذاکره، گفت‌وگو و منطق است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب ما یک انقلاب تعصبی و کور نیست بلکه برخواسته از منطق عدالت و انسانیت است، افزود: اثبات شدن این مهم در جریان مذاکرات هسته‌ای برای آینده دیپلماسی و سیاسی نظام در حقیقت یک دستاورد ارزشمند است.

خطیب جمعه کاشمر با تقدیر از تلاش‌های انجام شده تیم مذاکره‌کننده اظهار داشت: جا دارد از فرزندان ایران اسلامی که در قالب تیم مذاکره‌کننده با مدنظر قرار دادن خطوط قرمزی که از سوی رهبر معظم انقلاب مشخص شده بود با شجاعت و قدرت مذاکرات را به پیش ببرند تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه هفته‌ای نیست که یکی از جنایت‌های آمریکا در تقویم کشور ما نباشد، یادآور شد: 12 تیرماه 1367 حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران است که منجر به شهادت جمعی از هموطنانمان شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای نشان دادن بغض و کینه خودشان از اینکه توانایی رویارویی با نیروی مسلح ما را نداشتند دست به این اقدام جنایتکارانه زدند، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی امروز با آمریکایی مذاکره می‌کند که تاکنون از آن یک ذره صداقت، عدالت، امنیت، اخلاق و پیشرفت ندیده است.

وی گفت: ما با آمریکایی مذاکره می‌کنیم که از اول انقلاب با حمایت و پشتیبانی، عراق را به جنگ با ایران تشویق کرد و اموال کشورمان را مسدود کرد و از آن زمان نیز همواره علیه ثروت و اقتصاد ایران توطئه می‌کند اما به یاری خداوند متعال، ملت غیور ایران اسلامی به رهبری مقام عظمای ولایت از این پیچ مهم تاریخی عبور خواهد کرد.

وی در ادامه داعش، القاعده، آمریکا و گروهک‌های این چنینی را اشرار زمان حال دانست و تصریح کرد: متأسفانه کسانی با دعا و مسجد با اشرار همراهی می‌کنند.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر تبیین گفتمان امامت و ولایت برای استمرار حکومت اسلامی اظهار داشت: افرادی که گفتمان ولایت را نمی‌فهمند به اسلام ضربه می‌زنند؛ لذا باید در این زمینه کاملا هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه گفتمان امام همواره از زمان انقلاب محور همدلی و وحدت امت بوده است، گفت: محورهای همدلی و همزبانی ملت با یکدیگر، ملت با دولت تنها در سایه توجه مسئولان و دولتمردان به گفتمان امامت و ولایت امکان‌پذیر است بنابراین باید این همدلی را پیرامون گفتمان ولایت حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی یکی از گفتمان‌های امامت و ولایت را مسئله قدس عنوان کرد و یادآور شد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی روز قدس با لبیک به ندای معمار کبیر انقلاب به خیابان‌ها می‌آیند و با برپایی راهپیمایی ضمن محکوم کردن اقدامات و جنایت‌های ددمنشانه اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند؛ امسال نیز مردم ایران اسلامی در جمعه آینده بار دیگر حضور حماسی شان را در ثبت این رخداد مهم و تاریخی که همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، به نمایش می‌گذارند.

وی با تقدیر از کمک‌های نمازگزاران و خیرین در طول سال به ستاد نماز جمعه و مسجد جامع این شهر گفت: در یک سال گذشته بالغ بر 285 میلیون ریال توسط نمازگزاران در هنگام اقامه نماز و 118 میلیون ریال توسط خیرین در طول سال به ستاد نماز جمعه و مسجد جامع کاشمر برای پرداخت هزینه‌ها و انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی و مناسبتی اهدا شده است.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه سال گذشته 760 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و نیز تسهیلات قرض‌الحسنه دریافتی از صندوق‌های قرض‌الحسنه سطح شهر صرف امور فرهنگی، تعمیرات، تبلیغات و حق‌الزحمه خادمان و کارگران شده است، از اختصاص نیافتن اعتبار و کم توجهی میراث فرهنگی به بنای تاریخی مسجد جامع کاشمر انتقاد کرد و یادآور شد: 2 سال قبل با اختصاص اعتبار بحث ترمیم و نوسازی قسمتی از مسجد جامع کاشمر از سوی میراث فرهنگی آغاز شد اما متأسفانه به دلیل نبود اعتبارات این پروژه نیمه تمام رها شده بود؛ لذا به همت ستاد نماز جمعه تسهیلاتی دریافت شد تا این پروژه تکمیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار