معاون انجمن سینمای جوان دفتر مشهد از برگزاری دوره‌‌های آموزشی فیلم‌نامه‌نویسی با حضور اصغر فرهادی از سوی این انجمن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴ 03 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید وحید سیدحسینی در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این انجمن یکی از بخش‌های ویژه استانی در کشور است که تلاش می‌کند با حمایت تجهیزاتی از هنرمندان جوان و مستعد در عرصه فیلم‌سازی و معرفی آنها به جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی، شرایط پیشرفت آنها را مهیا کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هنرجویان با ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی این انجمن تصمیم دارند به صورت تجربی وارد دنیای حرفه‌ای سینما شوند، تصریح کرد: دوره‌های فیلم‌نامه نویسی، فیلم کوتاه و انیمیشن به صورت پایه و صدابرداری و تصویربرداری به صورت تخصصی در این انجمن به شیوه آموزشی، عملیاتی می‌شود و در حال حاضر نیز دو دوره آموزشی برای گروه سنی 15 تا 25 سال و 26 تا 40 سال در حال برگزاری است.

معاون انجمن سینمای جوان دفتر مشهد از برگزاری دوره‌های آموزشی فیلم‌نامه نویسی با حضور اصغر فرهادی از سوی این انجمن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: نخستین دوره این آموزش‌ها (که با تدریس اساتید و هنرمندان برجسته کشوری انجام شد) با حضور شهرام مکری نویسنده و کارگردان فیلم پرطرفدار «ماهی و گربه» در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار شد.

سید حسینی افزود: قرار است سه شنبه‌ها جلسات اکران فیلم برای علاقه‌مندان به سینما و فیلم کوتاه داشته باشیم تا علاقمندان و اهالی رسانه با حضور در این برنامه به صورت متمرکز از آن در سالن شهید اصغرزاده مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) بهره ببرند.

وی با ابراز خرسندی از یارانه دولت در سال گذشته برای دوره‌های مختلف انجمن بیان کرد: این امر سبب شد تا هزینه هنرجویان از 700 هزار تومان نزدیک به 400 هزار تومان برسد و امیدواریم این اتفاق خجسته دوباره تکرار شود.

معاون انجمن سینمای جوان دفتر مشهد از بزرگ‌ترین کارگاه تخصصی انیمیشن که مدتی قبل در مشهد برگزار شد نام برد و خاطرنشان کرد: اساتید مشهور مشهدی و متخصص در حوزه انیمیشن در این کارگاه تدریس داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار