فرماندار ابرکوه تاكيد كرد؛
فرماندار شهرستان ابرکوه گفت: با توجه به نقش انکارناپذیر فضای مجازی در زندگی افراد باید با توسعه کتابخانه‌های دیجیتال در جهت افزایش مطالعه قدم برداشت .
کد خبر: ۵۷۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 28 February 2018

«محمد کاظمی نسب» در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی ابرکوه، کتاب و کتاب‌خوانی را یک عنصر فراموش ‌شده دانست و گفت: فاصله گرفتن نسل جوان و سایر مردم از برخی معیارهای مثبت اجتماعی و فرهنگی و همچنین افزایش مشکلات اخلاقی و غيره در جامعه نشان دهنده فاصله گرفتن از فرهنگ مطالعه کتاب است لذا انس گرفتن با کتاب و برقراری ارتباط با آن می‌تواند کمبودهای موجود را تا حدودی جبران کند. 

وي تأکید کرد: در این راستا می‌توان از ظرفیت بالای آموزش‌ و پرورش و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه تغییر رفتار اجتماعی بهره‌گیری کرد و ارتباط با کتاب را مستحکم کرد . 

فرماندار حل مشکلات سخت‌افزاری را یک رسالت مهم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی دانست و اظهار کرد: باید رساندن کتاب به دست افراد را به ‌عنوان هدف اصلی در دستور کار قرار داد که باتوجه به نقش انکارناپذیر و پررنگ فضای مجازی و تکنولوژی‌های روز دنیا، توسعه کتابخانه‌های دیجیتال و مجازی و روی آوردن به روش‌های آموزشی نوین بهترین راهکار است. 

«قاسم برزگر» ريیس اداره کتابخانه‌های ابرکوه اظهار کرد: در حال حاضر تعداد هفت کتابخانه عمومی شامل 5 باب شهری و 2 باب روستایی در ابرکوه دایر و فعال است که درمجموع تعداد 75 هزار جلد کتاب دارد . 

وي تصریح کرد: در سال گذشته فعالیت‌های چشمگیر کتابخانه شهید شفیعی روستای رئیس‌آباد موجب شد تا این روستا به‌عنوان روستای برتر دوستدار کتاب در کشور معرفی و از امتیازات آن برخوردار شود. ضمن اینکه در بحث امتیازدهی در استان یزد شهرستان ابرکوه در بحث مدیریت رتبه اول و در حوزه تعداد کتاب و نیرو رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده است . 

برزگر همچنین از تأسیس کتابخانه روستای صفی‌آباد خبر داد و افزود: اداره کتابخانه‌های شهرستان در نظر دارد طرح کتابخانه گردی را به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در شهرستان اجرا کند و در این راستا از اقشار مختلف دعوت می‌کند تا با حضور در کتابخانه‌ها از ویژه‌برنامه‌های آن استفاده کنند . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار