در خصوص مجازات های جایگزین حبس دادگستری خراسان رضوی و شهرداری مشهد تفاهم نامه مشترکی امضا کردند.
کد خبر: ۵۷۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 28 February 2018

به گزارش تابناک : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در جلسه امضای این تفاهم نامه گفت: براساس ماده 79 قانون مجازات اسلامی می توان از مجازات های جایگزین حبس در ارائه خدمات عمومی و عام المنفعه استفاده کرد که در این  زمینه در  خراسان رضوی 10 نهاد پذیرنده مجرمان مشخص شده است وفعالیت خود را آغاز کرده اند.

مرتضوی هدف از امضای این تفاهم نامه را کاهش جمعیت کیفری در جرایم سبک برای کاهش تبعات اجتماعی ناشی از حبس اعلام کرد و افزود:در بحث مجازات جایگزین، شهرداری از ظرفیت های خوبی برخوردار است  از این رو گسترش و توسعه فضای سبز در شهر مشهد از عرصه های این همکاری است.

او افزود: از ابتدای امسال تا کنون  124 رای در حوزه مجازات های جایگزین صادر شده است و سال آینده نیز این مسئله  به طور جدی دنبال می شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز با اشاره به این که این تعامل مناسب می تواند زمینه ساز کاهش جرم شود گفت:باید بستر به گونه ای فراهم شود که کمترین آسیب از محل مجازات و مجرمان و خانواده های آنها وارد شود.

کاظمی افزود: با امضای این تفاهمنامه در مرحله اول  10 تا 20 نفر از مجرمان جرائم سبک با هماهنگی دادگستری درحوزه کمربند سبز و فضای سبز شهرداری مشهد فعالیت  می کنند تا دوران مجازات کیفری أن ها به پایان برسد.

تفاهم نامه "مجازات های جایگزین حبس" میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی و معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد  امضا شد.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار