فرماندار تربت حیدریه گفت: در سال گذشته نزدیک به ۹ درصد از مردم بالای ۳۶ متر مکعب آب مصرف کردند و امسال با توجه به مدیریت مردم، اکنون این رقم به زیر ۳۰ متر مکعب رسیده است.
کد خبر: ۵۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵ 04 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین فتحی نیا در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بحران کم‌آبی در تربت حیدریه بسیار جدی بوده و تهدیدی است که در کمین این شهرستان نشسته به نحوی که اگر امروز در مصرف آب صرفه جویی نکنیم در آینده با مشکلات عدیده و جدی مواجه می‌شویم.

فتحی نیا بیان کرد: از میان 28 شهر بحرانی در خراسان رضوی از نظر کمبود آب، تربت حیدریه بحرانی ترین شهر استان محسوب می‌شود.

فتحی نیا افزود: با توجه به کمبود بارش‌هایی که در چند سال اخیر داشته‌ایم باید با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت این بحران را مدیریت کنیم.

وی کسری آب تربت حیدریه را 200 لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: آب در برخی از مناطق شهر با افت فشار مواجه شده که تنها با مدیریت مصرف این معضل برطرف می شود چرا که اگر همه مردم تنها 10 درصد آب را بهینه مصرف کنند قطعی آب در تابستان نداریم و فقط امکان افت فشار در مناطق مرتفع شهر وجود خواهد داشت.

فرماندار تربت حیدریه تاکید کرد: در سال گذشته نزدیک به 9 درصد از مردم بالای 36 متر مکعب آب مصرف کردند و امسال با توجه به مدیریت خود مردم، اکنون این رقم به زیر 30 متر مکعب رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار