الف: عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه شاهد افزایش بی رویه واردات در کشور هستیم، خاطرنشان کرد:‌ هر ارگان، دولتمردی و هر سازمانی و وزارت خانه ای و هر نماینده مجلسی که از بحث واردات حمایت کند، خیانت به کشور می کند.
کد خبر: ۵۷۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 02 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ در چند روز گذشته خبری با این عنوان که ۱۸۰ تن کود انسانی از ترکیه به ارز ۱۱ هزار دلار به کشورمان وارد شده است، منتشر شد که با واکنش های زیادی روبرو شد. همچنین آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت ماهه نخست سال جاری، حاکی از آن است که در این مدت حدود ۹۴۱ تن بیل، بیلچه، کلنگ و شن کش از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.  براساس واردات این حجم بیل و کلنگ به کشور، یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۱۹۹ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۹۵ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۷۷۰ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

این در حالی است که اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی موضوعی است همواره از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید بوده اما این موضوع نادیده گرفته شده است. بی‌تردید واردات کالاهای غیرضروری موجب شده تولیدات داخلی کاهش یافته و اکثر کارخانجات و کارگاه ها با مشکل مواجه شوند که این موضوع موجب بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانجات داخلی شده است. تنها مزیت این وضعیت، سود رانتی است که به جیب وارد کنندگان می رود.

 در همین راستا خبرنگار الف گفتگویی با یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی داشته است که بدین شرح است:

 ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشکین شهر در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد واردات بی سابقه کالاهای مختلف به کشور گفت: هر ارگان، دولتمردی و هر سازمانی و وزارت خانه ای و هر نماینده مجلسی که از این بحث واردات حمایت کند، خیانت به کشور می کند.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولین همواره ادعا می کنند که واردات را مدیریت می کنند،‌گفت:  اگر هر کالایی که در کشور در حال تولید است نباید به کشور وارد شود و این کار صورت بگیرد خیانت است و این گفته مسئولان واقعیت ندارد.

نماینده مردم مشکین شهر همچنین در مورد افزایش واردات ادامه داد: البته این را بگویم که ما افزایش صادرات هم داشتیم و تعامل اقتصادی ما با دنیا بیشتر شده است،‌اما ما با افزایش واردات هم روبرو هستیم و وظیفه دارم به عنوان کسی که در بخش صنعت فعالیت دارد باید در مورد این اتفاقات موضع گیری کرده و خواستار توضیح مسئولین باشیم.

وی در مورد پیگیری های کمیسیون صنایع و معدن در مورد افزایش واردات به کشور گفت: بنده همواره سوال از وزیر را در این خصوص در دستور کار داشتیم،‌ما مخصوصا در مورد واردات خودرو از وزیر سوال کردیم،‌ متاسفانه وزیر پاسخ دیگری به بنده داد و برخی برعکس عمل می کنند و می گویند که باید واردات خودرو انجام شود.

ملکی تاکید کرد: ما حتما از وزیر در این خصوص سئوال خواهیم کرد و وظیفه نمایندگان و یکی از ابزارهای نظارتی نمایندگان این است که باید از وزیر سئوال شود و سئوال از وزیر صنعت در این خصوص واردات در دستور کار قرار داد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد پشت پرده این واردات خاطر نشان کرد: افرادی که منافع دارند و سازمان های که منابفع آنها ایجاد می کند با رانت وارد شده و دست به چنین اقداماتی می زنند و قطعا این موضوع در کمیسیون مورد بررسی قرار دارد و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار