استاندار یزد با بیان اینکه در زمینه کشت گلخانه‌ای باید به سراغ تنوع کشت برویم گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که گلخانه داران را تهدید می‌کند نداشتن سند چشم انداز است.
کد خبر: ۵۷۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲ 07 March 2018

محمود زمانی قمی شامگاه سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان یزد که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه تاکنون تراز صادرات استان یزد مثبت است و از تراز کشور پیروی نمی‌کند اظهار داشت: جهت دهی استان جهت دهی درستی است ولی نقطه‌ای که در آن قرار داریم رضایت بخش نیست و هدف گزاری باید بیش از این باشد.

استاندار یزد با اشاره به مسائل و مشکلات گلخانه داران گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که گلخانه داران را تهدید می‌کند نداشتن سند چشم انداز است.

وی ادامه داد: زمانی که سند چشم اندازی وجود نداشته باشد پس از مدتی کوتاه بازاریابی‌ها به مشکل می‌خورد و بدهی‌های تولید و صادر کننده به بانک‌ها شروع می‌شود، پس داشتن سند چشم انداز برای هر کار بسیار الزامی و ضروری است.

رئیس کارگروه توسعه صادرات استان یزد خاطرنشان کرد: باید مسائل مختلفی را در زمینه‌های مختلف تولید کنندگان مد نظر داشته باشیم که مهمترین آن این است که محصولی را ارائه نکنیم که از میزان مصرف کشور هم بالاتر باشد.

زمانی قمی با تأکید بر اینکه باید به سراغ بازارهای جدید صادرات برویم اظهار داشت: باید به نوعی برنامه ریزی کرد که اگر کشوری به علت برخی مسائل واردات محصولات مختلف را به کشورش ممنوع کرد با مشکل روبه رو نشویم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه برای تولید و صادرات باید برنامه دقیق و درست داشته باشیم گفت: اگر در مسائل مختلف بدون برنامه عمل کنیم بدون شک با مشکل روبه رو می‌شویم.

وی با بیان اینکه در زمینه کشت گلخانه‌ای باید به سراغ تنوع کشت برویم افزود: میزان کشت‌های مختلف استان یزد بررسی شود و ما باید راهنما باشیم نه مداخله‌گر و نقش هدایت‌گری را به خوبی ایفا کنیم.

رئیس کارگروه توسعه صادرات استان یزد در پایان اضافه کرد: جلسه‌ای با مسئولیت یکی از معاونین استاندار یزد تشکیل شود و در آنجا نسبت به مشکلات و مسائل تولید و صادرکنندگان استان بررسی و طرح‌های مختلف ارزیابی شود زیرا این مسائل روی آینده و صادرات استان یزد بسیار تأثیرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار