همزمان با فرا رسیدن چهاردهم تیر ماه سالروز تصویب قانون تاسیس دهیاری ها و روز ملی دهیار در مراسمی که به منظور بزرگداشت تلاشگران توسعه و آبادانی روستاها برگزار شد از دهیاران نمونه تجلیل شد.
کد خبر: ۵۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 05 July 2015
در مراسمی که به همین مناسب در استانداری خراسان رضوی برگزار شد از سه تن از دهیاران نمونه به نام های شهبازی، خسروی و کورسی به عنوان ۳ دهیار برگزیده استان با حضور استاندار تقدیر بعمل آمد.

توسعه روستاها در گرو ایجاد زیر ساخت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه توسعه روستاها نیازمند فراهم کردن زیرساخت لازم است افزود: برای تسریع در روند توسعه و ایجاد ماندگاری روستائیان باید به زیر ساخت های لازم توجه جدی شود.

محمد مقدوری در مراسم بزرگداشت تلاشگران توسعه و آبادانی روستاها در استانداری بیان کرد: در حال حاضر تمامی روستاهای دارای ۲۰ خانوار در استان خراسان رضوی با بیش از ۱۳ سال برخورداری از امکانات ۱۰۰ درصدی برخوردارند.

مقدوری افزود: حدود ۷۷ و نیم درصد روستاهای این استان از آب لوله کشی سالم، ۶۷ درصد از گاز، بیش از۹۲ درصد از راه‌های مناسب و استاندارد، ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از مخابرات و ۷۰۰ روستا از اینترنت برخوردارند و همچنین برای ۲۱ درصد از روستا طرح بهسازی تاکنون اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: گام بعدی که باید در توسعه روستاها در نظر گرفت، برخورداری دائمی از ظرفیت‌های اقتصادی روستاها و به ویژه توجه به عرصه کشاورزی، تبدیل صنایع کوچک به بزرگ و استفاده از آن‌ها، بهره گیری از صنایع دستی و ظرفیت‌های گردشگری روستاها و فراهم کردن ماشین آلات و ابزار مورد نیاز برای توسعه عمرانی روستا و ایجاد پیش‌نیاز برای فراهم کردن این امکانات است.

خراسان رضوی دارای بیشترین تعداد دهیاری در کشور است

مدیر کل دفتر شورای روستایی خراسان رضوی نیز گفت: خراسان رضوی از نظر تعداد دهیاری‌ها دارای بیشترین تعداد و پس از ان سیستان و بلوچستان دومین مقام را به خود اختصاص داده است.

اسماعیل نور محمدی روز بیان کرد: خراسان رضوی دارای ۳ هزار و ۳۳۵ روستا است که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را ر خود جای داده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ روستا در ایتان دارای دهیاری هستند افزود: از این لحاظ این استان دارای رتبه نخست است.

وی گفت: آبرسانی به روستاها و جاده های بین مزارع، ایجاد راه روستایی و جاده‌های بین راه، ایجاد خطوط مخابراتی، برق رسانی مسکونی، ایجاد ورزش و شور و نشاط، ایجاد صدا و سیما و پوشش تلویزیونی، جهاد کشاورزی و دامپزشکی، حمل و نقل و مدیریت آب و فاضلاب و بهداشت از جمله خدمات گسترده دولت در راستای توسعه روستاها است.

وی بیان کرد: نکته تاثیر گذار در توسعه روستاها، حضور اکثر مردم جامعه در سرنوشت خود است همان طور که در سال گذشته این اتفاق توسط ۲۹ روستای ایران با تشکیل شورای توسعه و پیشرفت به منصه ظهور رسید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
معمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
جناب آقای غلامعلی ماندگار
دهیار توانمند روستا
آوازه تلاش انسان های بزرگ از قاف تا قاف پیچیده و نسیم لطف و مهربانی خداوند همیشه بر آنان وزیدن گرفته است .
انسانی که خالصانه قدم میگزارد بر ره دیارش تا خدمتی عرضه کند همیشه انسانی بزرگ است و بر ماست که این تلاش صادقانه و بی ریا را گرامی بداریم و به همین منظور بنده می خواهم از زحمات خداپسندانه شما تشکر و این دلنوشته را به پاس تلاش روز افزونتان پیشکش نمایم .
در پرتو خداوند بی همتا سرافراز و پیروز باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار