سومین نمایشگاه قرآن و عترت قم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری این استان برپا شده بود، پس از هفت شب فعالیت، به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷ 06 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم در حاشیه آخرین شب برگزاری این نمایشگاه گفت: باید در طول سال نیز با همدلی و یاری دستگاه ها و نهادها، اینگونه فعالیت های فرهنگی هنری قرآنی در تمام نقاط استان قم صورت بگیرد.

حجت الاسلام علی اسماعیلیان افزود: این نمایشگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی و به شکلی زیبا و با تنوع موضوعی در ماه مبارک رمضان رقم خورد.

وی، بخش نشر این نمایشگاه را بخشی تخصصی عنوان کرد و افزود: ناشران تخصصی قرآن های با ترجمه های مختلف را در این نمایشگاه عرضه کردند و همچنین پژوهش هایی که در این خصوص انجام شده به نمایش گذاشته شد.

وی، بخش هنر را به واسطه اجرای برنامه های زنده هنری و ارتباط مستقیم با بازدیدکنندگان بخش زیبای نمایشگاه برشمرد و اظهار داشت: خوشنویسی، نقاشی، معرق روی چرم، منبت کاری، محرق کاری با ساقه گندم با استفاده از کلمات اهل بیت(ع) و قرآن، سفال گری و حکاکی قرآنی روی سفال از جمله بخش های هنری سومین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم بود.

اسماعیلیان، اجرای ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان را بخش ویژه این نمایشگاه دانست و اضافه کرد: در این بخش که یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه بود، کارشناسان خبره در حوزه کودک و نوجوان مفاهیم قرآن و عترت را به این دو رده سنی به طور جداگانه ارائه می کردند.

وی با اشاره به بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن و عترت قم، اذعان داشت: در این بخش تولیدات متنوعی در خصوص پوشش های اسلامی به معرض نمایش گذاشته و با تخفیف به بازدیدکنندگان عرضه شد.

وی معرفی و ارائه آموزش ها و توانمندی های موسسات فرهنگی و قرآنی را بخش دیگر این نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: در یکی از این غرفه ها آموزش تمام هوشمند قرآن به کودکان و نوجوانان ارائه شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم در ادامه همکاری مناسب دو نهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در برپایی سومین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد: از این دست همکاری ها ادامه داشته باشد و با همدلی و یاری دیگر دستگاه ها و نهادها شاهد برگزاری این گونه فعالیت های فرهنگی هنری قرآنی در طول سال در تمام نقاط استان قم حتی در روستاها باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار