ادامه اعتراضات به بخش عفاف نمایشگاه قرآن مشهد؛
ظاهراً اصلی‌ترین حاشیه امسال نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مربوط به راهروی بخش عفاف و حجاب بود و تصاویری بانوانی که مدل‌های ارائه شده را به تن کرده‌ بودند و ژست خاص آن‌ها و آرایش شان.
کد خبر: ۵۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 06 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، پس از انتشار خبر ایکنا دربارۀ «ارائه مدل‌های مانتو و چادر در بخش عفاف و حجاب» در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت، و پاسخ مسئول کمیته عفاف و حجاب نمایشگاه مبنی بر استاندارد نبودن مانکن‌های، مجمع احیاء عفاف و مداسلامی خورشید هشتم هم جوابیه‌ای منتشر کرد که بدین شرح است:

دبیر کارگروه مدولباس سرکارخانم صدیقه حمامی؛

وجود چادر حریر و ارائه آن باساپورت هیچ ربطی به مانکن و مسائل حاشیه‌یی که گفتید ندارد.

این گونه طرح ها با بی دقتی و بی توجهی به مساله پوشش بوده که عدم توجه کارگروه مدولباس را به پوشش اسلامی می‌رساند.

از طرفی بیشتر طرح هایی که دربخش عفاف وحجاب مشکل دارد در غرفه کارگروه مدولباس که بامسولیت شما میباشد ارائه گردیده است، چرا عملکرد ضعیف خودرا به غرفه های دیگروسایر فعالان این عرصه نسبت میدهید.

ارائه چادر حریر با ساپورت ربطی به مانکن ندارد / مانکن استاندارد است

مانکن های موجود در بازار استاندارد هستند و مسلم است وقتی طرحی اسلامی نباشد و آستین آن کوتاه باشد و جنس آن بدن‌نما و یا از پارچه‌های چسب کشی باشد، آن طرح تن هر نوع مانکنی که باشد یا حتی انسان زنده مشکل حجاب دارد و بدن‌نما و چسب است. پس ربطی به مانکن ندارد و جای تامل است که چرا مانکن رابهانه اشکالات میفرمایید؟!

درسالهای گذشته طراحان زیادی بااداره کل ارشاد همکاری داشتند که مستندات ان در دبیرخانه ارشاد موجوداست و مردم خدا جوی استان در نمایشگاه های مختلف آثار آنرا نیز مشاهده کرده اند. چگونه است که شما احساس میکنید از زمانی که امدید تحولی ایجاد شده است! این چه تحولی است که سازمانهای مردم نهاد نیستند و شما به ان میبالید؟!
 
شما در غرفه مدولباس ارشاد روز اول مانتوهایی که بیشتر شبیه لباس منزل در بین محارم هست را ارائه دادید که پس ازتذکرات فراوان مسولین وروحانیون و ستادهای مردمی و اساتید و طراحان لباس و ...نه تنها نسبت به جمع اوری آن اقدام نکردید بلکه با انداختن یک چادر و یا چرخاندن یک مانکن وتغییرزاویه دیدرفع تکلیف کردید .

شما حاصل زحمات طراحان گذشته را تکراری وضعیف ارزیانی کردید آن هم طرح هایی که غالبا جزو آثاربرتردرجشنواره های بین المللی و ملی بوده اند.

وجالبتر از همه اینکه این طرح ها را در روزهای پایانی نمایشگاه رونمایی هم کرده اید واقعا تا چه اندازه گزارش برای شما مهم است که حاضر هستید هزینه های قرآن راصرف کنید وهیچ تاثیری درایجاد پوشش همگانی نداشته باشد.

ان شاءالله بزودی بیانیه ایی از چندین سازمان مردم نهاد فعال در حوزه عفاف و حجاب تقدیم به امام جمعه محترم خواهد شد تا ابعاد این نمایشگاه بیشتر بررسی شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیدجواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
جوابیه منطقی هست و خوبه که مسئولین وزین اداره کل ارشاد استان هم توجیه نکنند مثل کارگروه مد و لباس!!!
البته امثال مجمع احیای لباس هم هیچ گلی بر سر مملکت نزدند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار