مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام با اشاره به اینکه شهرستان دره‌شهر قطب تاریخی ایلام است، گفت: موزه باستان شناسی دره‌شهر آماده بازدید گردشگران است.
کد خبر: ۵۸۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 03 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام ؛عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: شهرستان دره‌شهر با آثاری مانند شهر تاریخی سیمره، بزرگترین زمین لغزش جهان و پل تاریخی گاومیشان به عنوان یکی از مهمترین مقصدهای گردشگران و مسافران نوروزی به شمار می‌رود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام افزود: شهرستان دره‌شهر دارای 545 اثر تاریخی و طبیعی است که 140 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

وی گفت: این شهرستان مهد باستان شناسی استان ایلام است و آثار بسیار ارزشمندی مثل پل تاریخی گاومیشان، شهر تاریخی سیمره، تنگه بهرام چوبین و... در این شهرستان وجود دارد.

شنبه زاده تصریح کرد: در سالهای گذشته آثار متنوع تاریخی از شهرستان دره شهر به خصوص شهر تاریخی سیمره به دست آمده که امروز موزه باستان شناسی شهرستان دره شهر عنوان تنها موزه باستان شناسی استان ایلام و تخصصی ترین موزه در غرب کشور این آثار را به نمایش گذاشته است.

وی افزود:  نخستین موزه باستان شناسی استان ایلام که به عنوان تنها موزه تخصصی باستان شناسی غرب کشور نیز شناخته شده است سال ۸۴ در شهرستان دره شهر آغاز به کار کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام عنوان کرد: مجموعه ای از اشیایی بسیار نفیس در موزه باستان شناسی دره شهر وجود دارد که برخی از این اشیا مربوط به دوران ساسانی و شهر تاریخی دره شهر و برخی نیز مربوط به سایر شهرستان های استان است که در این موزه نگهداری می شوند.

وی تصریح کرد: شاهکار آثار تاریخی شهرستان دره شهر شهر تاریخی سیمره است که امروز نمادی از تمدن و فرهنگ استان ایلام شده که چیزی در حدود ۲۰۰ هکتار رازهای نهفته تاریخی در خود جای داده است.

وی افزود: شهر تاریخی سیمره بزرگترین محوطه تاریخی استان ایلام محسوب می شود، این شهر در حاشیه جنوب شرقی شهر کنونی شهرستان دره شهر واقع شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام عنوان کرد: این شهر تاریخی جزء نخستین آثار تاریخی ثبت شده استان ایلام در آثار ملی بوده است، محوطه تاریخی این شهر طبق مطالعات و کاوشهای انجام گرفته مربوز به قرون اولیه اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار