معاون خدمات شهری شهرداری اهواز:
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در قوانین جدید، شهرداری عضو هیئت نظارت بر اصناف نیست و مسئولیت نظارتی در قبال قهوه‌خانه ها ندارد.
کد خبر: ۵۸۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 06 April 2018

علیرضا عالی پور در رابطه راه‌اندازی قهوه‌خانه‌های سنتی در برخی مناطق اهواز و ایمن نبودن آن‌ها اظهار کرد: چنانچه بناهای خطرناک و غیر ایمن با اصول شهرسازی مغایرت داشته باشند معاونت شهرسازی شهرداری پاسخگو است.

وی بابیان اینکه خدمات شهری شهرداری در مواردی که برخی بناها یا فروشندگان سد معبر ایجاد کنند ورود می‌کند، گفت: قهوه‌خانه‌ها زیر نظر اتحادیه اصناف هستند چراکه به لحاظ رسته کاری، رسته شهرداری صنفی نیست که به شهرداری ارتباط داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در رابطه با نداشتن مجوز فعالیت قهوه‌خانه بیان کرد: اداره اماکن هم به لحاظ ایمنی نبودن قهوه‌خانه‌ها و هم‌محل آن‌ها به دلیل نداشتن کاربری تجاری باید پاسخگو باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تنها مسئولیت اجرای طرح تفضیلی در خیابان انوشه را دارد، عنوان کرد: در سال 91 طرح جمع‌آوری قهوه‌خانه‌ها در جلسه شورای بهداشت مطرح شد اما به دلیل شکل گرفتن بازار و فراهم شدن شرایط اشتغال در منطقه تصمیم به ساماندهی آن شد.

عالی پورافزود: برای اینکه معیشت مردم منطقه دچار ضرر و زیان نشود استاندار وقت نیز (آقای مقتدایی) نیز از شهرداری خواست علاوه بر اجرای طرح تفضیلی در منطقه زیباسازی نیز انجام دهد.

وی گفت: شهرداری عضو شورای بهداشت است و در قوانین جدید، شهرداری عضو هیئت نظارت بر اصناف نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: تنها سازمان و واحدی که مسئولیت پلمپ و فک پلمپ اماکن صنفی و تجاری را دارد اتحادیه اصناف و اداره اماکن است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار