استاندار خراسان رضوی از خیر اهدا کننده زمین 50 هکتاری برای ساخت دهکده المپیاد ورزشی دانش آموزان شرق کشور قدردانی کرد.
کد خبر: ۵۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 07 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی و به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان پس از بررسی گزارش اقدامات انجمن خیران مدرسه ساز، گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بایستی کمیته مخصوص رسیدگی به زیرساخت های مدارس را در اسرع وقت تشکیل داده و از راهکارهای قانونی برای تسریع در روند اتمام مدارس موجود استفاده کند.

وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست تا ضمن تخصیص بودجه از محل اعتبارات مازاد در اختیار دستگاه ها، از اعتبارات ماده 180 نیز کمک هایی به آموزش و پرورش استان بشود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به عدم تناسب  بودجه استان با شاخص جمعیت و مساحت، خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید سهم استان از بودجه کل کشور در برنامه ششم توسعه افزایش و بخشی از آن برای آموزش و پرورش و افزایش فضاهای آموزشی اختصاص یابد.

قدردانی استاندار از اهداکننده زمین دهکده المپیاد ورزشی دانش آموزان

رشیدیان افزود: در همین راستا در آینده نزدیک مکاتبات لازم با بانک های عامل انجام خواهد شد تا زمینه پرداخت سود تسهیلات دریافتی توسط خیران مدرسه ساز از سوی دولت پرداخت شود.

وی در ادامه به بررسی طرح برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی و هنری معلمان جهان اسلام در مشهد 2017 پرداخت و ضمن مطلوب ارزیابی کردن  آن، اظهار داشت: این طرح ابتدا با قید فوریت در ستاد رخدادها و فعالیت های فرهنگی استان مطرح شده و پس از تصویب برای ستاد مرکزی به ریاست وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود.

استاندار خراسان رضوی گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص راه اندازی دهکده المپیاد ورزشی دانش آموزان شرق کشور در زمین اهدایی توسط خیری به مساحت 50 هکتار را ارزیابی و خاطرنشان کرد: با انجام این اقدامات خداپسندانه زمینه نهادینه شدن روحیه پهلوانی و گسترش ورزش های قهرمانی در بین دانش آموزان فراهم می شود.

رشیدیان افزود:  باید مسائل تخصصی و عمرانی طرح در اسرع وقت در کمیته امور زیربنایی استان بررسی شده و بابرآورد مسائل مالی و تامین بودجه مورد نیاز ساخت آن، اقدامات لازم برای ساخت پروژه انجام شود.

شایان ذکر است در این جلسه گزارش چگونگی برگزاری المپیاد ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور در مرداد ماه جاری در مشهد بررسی شد و حکم ریاست ستاد برگزاری این مسابقات به استاندار محترم و دبیربرگزاری به مدیرکل آموزش و پرورش استان اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار