مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: محصول کلزا در این شهرستان همزمان با برداشت جو از سطح مزارع، از حدود 25 هکتار در حال برداشت بوده که پیش‌بینی تولید این محصول به 60 تن می‌رسد.
کد خبر: ۵۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 09 July 2015
علی یگانه‌مقدم در حاشیه بازدید از مراحل برداشت محصولات گندم، جو و کلزا از سطح مزارع شهرستان قوچان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت محصول جو در این شهرستان از بیستم خرداد آغاز شده که با توجه به سطح زیر کشت 20 هزار هکتاری پیش‌بینی تولید 35 هزار تنی می‌رود که نسبت به سال گذشته با 40 درصد افزایش تولید در محصول روبه‌رو هستیم.

وی با بیان این موضوع که در حال حاضر دو مرکز با ظرفیت 3 هزار تن در این شهرستان برای خرید جو پیش‌بینی شده، تصریح کرد: علی‌رغم محدودیت‌های سال گذشته حدود 70 تُن بذر گواهی شده جو، 300 تُن بذر خود مصرف و نزدیک یک هزار و 800 تُن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان یادآور شد: محصول کلزا نیز در این شهرستان همزمان با برداشت جو از سطح مزارع، از حدود 25 هکتار در حال برداشت بوده که پیش‌بینی تولید این محصول به 60 تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت گندم در این شهرستان 31 هزار و 500 هکتار بوده، بیان کرد: حدود یک هزار و 500 تُن انواع بذر طبقاتی، گواهی، خود مصرف بوجاری و ضدعفونی شده در میان کشاورزان توزیع شد که با توجه به شرایط بحرانی کمبود بذر در فصل کشت میزان قابل توجهی است.

یگانه مقدم با یادآوری این موضوع که 3 هزار و 500 تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌دار نیز توزیع شده است، تأکید کرد: مزارع قوچان به دلیل قرارگرفتن در قالب طرح خودکفایی گندم در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت مورد بازدید فنی کارشناسان قرار گرفته و آخرین یافته‌های مدیریت زراعی را در اختیار کشاورزان قرار دادند.

وی یادآور شد: تأکید جهاد کشاورزی به کشاورزان درباره تأمین بذر سال آینده خود این است که با توجه به شرایط خوب مزارع گندم و جو در امسال بذر مورد نیاز خود را از بهترین نقاط مزرعه خود تهیه و تا فصل کشت نگهداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان مراکز خرید گندم در این شهرستان را هفت مرکز برشمرده و افزود: بانک عامل در سال جاری فقط بانک کشاورزی بوده که کشاورزان باید با افتتاح حساب در این بانک بتوانند با کمترین مشکل بهای گندم خود را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار