یک کارشناس ارشد رسانه تصریح کرد: ایران به عنوان مهد تشیع، نقش و ماموریتی حساس تر نسبت به سایر نقاط برای ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه داخلی و بین‌الملل دارد و در این راستا نقش اساسی و استراتژیک رسانه‌ها در تبلیغ و ترویج این فرهنگ باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 29 April 2018

به گزارش تابناک قم،سید مرتضی اسماعیلی طبا در رابطه با نقش رسانه در اشاعه فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه گفت: با توجه به شرایط فعلی بین‌المللی که ابر قدرت های جهان نظم نوین جهانی را تبلیغ میکنند پرداختن به موضوع مهدویت، انتظار و جامعه مهدوی ضروری تر و حیاتی تر شده است.

وی افزود: باید بیان شود که دین اسلام نیز برای آینده جهان برنامه دارد و ایدئولوژی انتظار و مهدویت در آن مطرح است؛ جامعه مهدوی که بر اساس وعده قرآن جهان در آینده در دست مستضعفین و مسلمانان قرار میگیرد.

این کارشناس ارشد رسانه ادامه داد: ایران به عنوان مهد تشیع در جهان و به ویژه شهر قم که بزرگترین پایگاه تولید علم دینی و شیعی در جهان است و با وجود مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه بزرگ قم، نقش و ماموریتی حساس تر نسبت به سایر نقاط دارد، لذا باید برای ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه داخلی و بین‌الملل برنامه داشته باشد که در این راستا رسانه ها نقش اساسی و استراتژیک در تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت دارند.

از مدرسه تا حوزه و دانشگاه، موضوع مهدویت در برنامه آموزشی قرار گیرد

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مهدویت نیازمند یک طرح رسانه ای جامع است، افزود: نقش همه انواع کارهای رسانه ای و تبلیغی و ترویجی در حوزه مهدویت باید مورد توجه قرار گیرد، حوزه‌های علمیه میتوانند در تربیت طلاب به عنوان مبلغان مذهبی نقش موثر داشته باشند، همچنین آموزش و پرورش در کتب درسی موضوع مهدویت را به شکل جذاب در تمام پایه ها و متناسب با شرایط سنی دانش آموزان بگنجاند وآموزش عالی نیز موضوع مهدویت را در قالب برنامه ریزی آموزشی در دانشگاه ها و در کلیه رشته ها و برای تمام مقاطع داشته باشد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه جامع مهدویت را تدوین و ابلاغ کند

مدیر شبکه ولایت گفت: در مراکز استان ها و در شهرهای بزرگ بخشی از تبلیغات شهری باید به شعارها و احادیث مهدوی اختصاص پیدا کند و برای آشنا کردن نسل جوان با موضوع مهدویت و شرایط انتظار که در آن به سر میبریم همه نهاد ها باید در یک طرح جامع به آن بپردازند؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی همانطور که تاکنون به این موضوع توجه داشته همچنان به آن توجه کنند و یک برنامه جامع برای آن تهیه و به دستگاه های مختلف ابلاغ کنند تا در این موضوع کارهای عمیق‌تری انجام شود.

وی در رابطه با نقش سایر رسانه ها در اشاعه فرهنگ مهدوی بیان کرد: در فضای مجازی نیز که نفوذ زیادی بین تمام اقشار جامعه دارد میتوان با تولید محتوای جذاب، کوتاه و متناسب با این فضا در حوزه مهدویت به ترویج و تبلیغ مبحث انتظار کمک کرد، این امر یک عزم ملی را می‌طلبد که هم مردم و هم حاکمیت باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

لزوم پرداختن به سینمای مهدوی

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: ادعای اسلام اینست که دکترین مهدویت بهترین طرح برای نجات بشریت است و این تفکر باید تبلیغ و ترویج شود، لازم است با استفاده از سینما فرهنگ غنی مهدویت تبلیغ شود، زیرا سینما می تواند در تولید آثار فاخر مهدوی و اشاعه این فرهنگ بسیار تاثیر گذار باشد؛ در هالیوود فیلم های بسیاری با موضوع آخرالزمان که هدفشان ترسیم طرح خودشان برای آینده جهان است، ساخته می شود؛ لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم و فیلمنامه‌های حوزه مهدویت حمایت کند تا شاهد تولید آثار فاخری در این زمینه باشیم، آثاری که علاوه بر ایران در کشورهای دیگر نیز ترجمه شود.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین لازم است در سریال های سیما ازجمله سریال‌های رمضانی مباحث مهدوی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار