استاندار قزوین :
استاندار قزوین گفت: راه اندازی قطار شهری در قزوین به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مرکز استان در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 03 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی"  در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان با تبریک روز ملی شوراها افزود: باید ابتدا شرکت قطار شهری برای راه اندازی ترموا در قزوین تاسیس شود تا بتوانیم هرچه سریعتر با تعیین سرمایه گذار خارجی برای راه اندازی این طرح اقدام کنیم.


وی با اشاره به لزوم حفظ و احیای باغستان سنتی قزوین،گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغستان های سنتی قزوین را ثبت ملی کرده است اما برای نحوه نگهداری از این باغ ها و تعیین تکلیف وضعیت باغداران اقدامی صورت نگرفته است.


استاندار اظهار کرد: باغی که توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چگونه ممکن است یک کشاورز برای حفاظت از آن اقدام کند بنابراین باید به وضعیت باغستان های سنتی قزوین سرو سامان بخشید.


زاهدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به راه های روستایی استان،گفت: در سال جاری توجه جدی به راههای روستایی را در دستور کار قرار داده ایم و برای رفع محرومیت ها در مناطق مختلف استان اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به مشکل کم آبی در استان،ادامه داد: اصلاح الگوی کشت باید در اولویت استان قرار گیرد چون تولید هندوانه و خربزه در یک سرزمین کم آب در اصل صادرات آب است.


استاندار با اشاره به مشکل شورای اسلامی استان قزوین در خصوص کمبود فضای اداری گفت: می توان مرکزی واحد را برای استقرار شورای شهر مرکز استان و شورای استان احداث کرد چون در سایر مناطق نیز مرکزی واحد در این زمینه وجود دارد.


این مسئول، ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی و جاری در شهرهای کوچک و روستاها به دنبال تغییر قانون تخصیص عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاریها هستیم و مجلس شورای اسلامی نیز قصد بازنگری در این قانون را دارد چون به زیان شهرهای کوچک و روستاها است.


به گفته وی،درخصوص عزل و نصب دهیاران و شهرداران اصلا از نگرش های سیاسی و جناحی آنها پرسشی صورت نگرفت و در صورت تایید قانون برای امضا و ابلاغ حکم آنها اقدام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار