سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان فارس:توجه به جايگاه و منزلت معلم يكي از انتظارات مهم فرهنگيان از مسئولان است. از آنجا كه نظام تعليم و تربيت جايگاه فعاليت هاي انسان محور و تربيت شهروند شايسته است، بايد همه نهادها و سازمان ها براي فرهنگ سازي و دستيابي به اهداف خود، با اين نهاد همراهي و همفكري كنند.
کد خبر: ۶۰۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 03 May 2018

تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:عبدالرسول احمدي با بيان اينكه گفتار و رفتار معلمان در سر كلاس بيش از ساير الگوها در شكل گيري شخصيت دانش آموزان تاثير دارد، افزود: به عنوان مثال جمعي از دانش آموزان امروز در آينده شغلي خود كسوت استادي دانشگاه و يا معلمي را براي خود انتخاب مي كنند كه نشانه بارز اين تفكر و الگوپذيري است. در ساير امور و حرفه ها در آينده شغلي و اجتماعي دانش آموزان نيز شخصيت معلمان بيشتر در يادها مي ماند، بنابراين پس از خانواده كه بيشترين اثرگذاري را دارد، مي توان گفت نقش معلمان كمتر از آن نيست.
وي اضافه كرد: بيش از 15 درصد افراد جامعه ما را در استان فارس دانش آموزان تشكيل مي دهند و به منظور حفظ و حراست از اين آينده سازان جامعه، لازم است نگاه مبنايي و ساختاري داشته باشيم كه همه اين موارد در سند تحول بنيادين ديده شده است.
احمدي افزود: براساس اين سند حياتي، وظيفه آموزش و پرورش تنها آموزش صرف نيست، بلكه بيشتر تربيت مدنظر است كه آن را در محورهاي علم، اخلاق، ايمان و به ويژه تفكر دنبال مي كنيم. استاد شهيد مرتضي مطهري كه اين روزها گراميداشت ياد و نام او در صدر برنامه هاي هفته معلم است، مي گويد «من ستايشگر معلمي هستم كه انديشيدن را به من مي آموزد، نه انديشه ها را»، بنابراين انديشه هاي شهيد مطهري كه برگرفته از احاديث و احكام اسلامي، همراه با ژرف نگري و نگاه امروزي است، بايد همواره در جامعه و نزد معلمان و دانش آموزان مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به روز و هفته معلم، از تجليل بيش از 400 معلم در سطح مناطق و نواحي، 180 معلم به عنوان معلم نمونه منطقه و 47 معلم به عنوان معلم نمونه استاني خبر داد و افزود: از اين معلمان در آغاز هفته آينده قدرداني مي شود.
احمدي در ادامه به معرفي روزهاي هفته گراميداشت مقام معلم پرداخت و گفت: 16 ارديبهشت ماه به نام «معلم و مسئوليت پذيري و هدايت انقلابي» نام گذاري شده كه از اين فرصت براي تبيين نقش معلم در جامعه و بازگويي مسايل و دستاوردهاي فرهنگيان در حوزه هاي مختلف استفاده خواهيم كرد. در اين زمينه برگزاري مسابقات مختلف خاطره نويسي، انشا و اهداي شاخه گل به معلمان نيز انجام مي شود.
اين مقام تعليم و تربيت استان اضافه كرد: روز 17 ارديبهشت به نام معلم، مولد سرمايه اجتماعي و 18 ارديبهشت ماه نيز به نام معلم و تكريم سازماني نام گذاري شده كه برنامه هايي متناسب با آن براي معلمان درنظر گرفته ايم.
سرپرست اداره كل آموزش و پرورش فارس در پايان گفت: توجه به جايگاه و منزلت معلم يكي از انتظارات مهم فرهنگيان از مسئولان است. از آنجا كه نظام تعليم و تربيت جايگاه فعاليت هاي انسان محور و تربيت شهروند شايسته است، بايد همه نهادها و سازمان ها براي فرهنگ سازي و دستيابي به اهداف خود، با اين نهاد همراهي و همفكري كنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار