مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تاکید بر اجتناب از اقدامات و سیاست‌های پراکنده در حوزه جوانان،‌گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت مشارکت اجتماعی جوانان امکان پذیر می‌شود .
کد خبر: ۶۰۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 05 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، فخرالسادات خامسی در گردهمایی سمن های جوانان استان یزد که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات و معضلات جوانان آن قدر گفته شده که  همه از جمله دولتی و غیر دولتی‌ها از آن خبردارند اما به طور کلی در حوزه اقتصاد، مهمترین موضوع اشتغال جوانان است و در حوزه فرهنگی موضوع ازدواج جوانان اهمیت بالایی دارد .

وی با اشاره به افزایش قابل توجه بودجه اختصاص یافته به حوزه‌های مرتبط با جوانان در سال های اخیر گفت: افزایش بودجه حوزه‌های مرتبط با جوانان حاکی از توجه دولت تدبیر و امید به این قشر است که اقدامات خوبی نیز انجام شده است اما هنوز برنامه و سیاست گذاری دقیقی و منسجمی برای حل مشکلات جوانان در تمام بخش ها و نهادها وجود ندارد و اغلب اقدامات و کارهایی که در حوزه جوانان انجام می شود پراکنده است .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تاکید بر اجتناب از اقدامات و سیاست های پراکنده در حوزه جوانان، افزود: باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق و سیاست گذاری صحیح انجام شود و نقشه راهی در این حوزه برای نزدیک شدن  بیشتر به هدف و رفع مشکلات جوانان  تدوین شود.

خامسی هامانه در ادامه در خصوص نقش خانواده‌ها در رفع مشکلات جوانان،‌تصریح کرد: امروزه خانواده‌ها از نقش خود مراقبتی نسبت به  فرزندان دور شده اند و اغلب حل مشکلات را به دولت واگذار می کنند و انتظار دارند دولت و نهادهای دولتی مشکلاتی که جوانان با آن درگیر هستند را حل کنند این در حالی است که در گذشته این خانواده‌ها مسئول حل مشکلات جوانان خود بودند .

وی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی  تقویت قدرت ارتباطی و افزایش مشارکت اجتماعی جوانان را ضروری دانست و بیان کرد: افزایش مشارکت های اجتماعی جوانان به دلیل این که نوعی تمرین ارتباط و تعامل با یکدیگر، مسئولان و اجتماع است،می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در حل مشکلات جوانان به دست خودشان داشته باشد چرا که خودشان با مشکلات آشنا شده و برای رفع آن تلاش خواهند کرد .

  مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به افزایش فعالیت سازمان های مردم نهاد در سال های اخیر گفت: سامان دهی و هدایت جوانان برای ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی  در جامعه تا حد زیادی آن ها را از آسیب‌های اجتماعی دور خواهد کرد اما اگر به حال خود رها شوند به راحتی جذب هر گروه و یا هر فعالیت مخربی می‌شوند.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست با تبریک هفته جوان و اعیاد شعبانیه گفتحوزه جوانان با توجه به اهمیت آن و حضور گسترده ای سازمان های مردم نهاد نیازمند برنامه ای منسجم است.

شریعتی افزود: ایجاد بسترهای لازم و فراهم ساختن راه های هموار برای حضور فعال جوانان و پیشرفت آنها در تمام حوزه ها اصلی ترین برنامه ما می باشد چرا که جوانان سرمایه های با ارزش کشور هستند و در هر حوزه و فعالیتی که وارد شدند، نتیجه خوبی بدست آمده است.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه تشکلهای غیر دولتی، گسترش سمن‌های جوانان تا رسیدن به استاندارد حداقل یک سمن فعال به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت جوان را به عنوان یکی از راهبردهای فعالیتهای این اداره کل دانست.  

مدیرکل ورزش و جوانان همچنین اعلام کرد که اداره کل ورزش و جوانان آمادگی دارد تا مدیریت و برنامه ریزی خانه جوانان را به دست خود تشکلها بسپارد و به شکلی ویژه فعالیتهای این خانه را تحت حمایت قرار دهد.

وی همچنین از تشکلها دعوت کرد تا طرحهای ویژه خود را خصوصا در زمینه کارافرینی اجتماعی به اداره کل ورزش و جوانان ارائه نمایند.

در ابتدای این نشست نمایندگان تشکلها به بیان نظرات خود در مورد موقعیت تشکلها، فعالیتها و نیازهای آنها و نیز برنامه‌های پیش رو و نحوه تعاملشان با اداره کل ورزش و جوانان و خانه جوانان استان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار