رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، از صدور پروانه ساخت برای یک هزار و ۴۰۰ واحد آسیب دیده زلزله ۷ و سه دهم ریشتری ۲۱ آبان سال۹۶ در شهر سرپل ذهاب خبر داد.
کد خبر: ۶۰۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 05 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،رضا خواجه‌ای افزود: از مجموع واحد‌های شهری که پروانه ساخت آن‌ها صادر شد، یک هزار واحد در مرحله پی کنی و بقیه نیز مشغول انجامکار‌های اجرایی هستند.

وی با بیان اینکه مردم سرپل ذهاب با مشارکت بالا، در تکاپو برای بازسازی شهر هستند، اظهارداشت: برای ساماندهی وضعیت اسکان موقت زلزله زدگان، تیم‌هایی از ستاد‌های معینبنیاد مسکن، آخرین وضعیت اسکان مردم در چادر و کانکس‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در سرپل ذهاب بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک‌های عامل معرفی شده اند و کار تعمیرات منازل مسکونی خود راآغاز کرده اند، اضافه کرد که پایش و شناسایی مالکان واحد‌های تعمیری که تسهیلات بازسازی را دریافت کرده اند و همچنین واحد‌های احداثی که در کانکس و چادر به سر می‌برند دردستور کار قرار گرفته تا کمک شود چند درصد مردمی که در این وضعیت هستند در نزدیکترین فضای زندگی خود ساماندهی شوند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه همچنین از پرداخت تسهیلات مورد نیاز به هفت هزار واحد مسکونی تعمیری در شهر سرپل ذهاب خبر داد و گفت: وضعیت بازسازی درروستا‌های زلزله زده سرپل ذهاب نیز مطلوب و با سرعت بالایی این روند رو به پیشرفت است.

خواجه‌ای ادامه داد: به تمام واحد‌های احداثی شهری و روستایی و تعمیری در شهر، تسهیلات کمک معیشتی تعلق می‌گیرد و با ابلاغ این دستورالعمل به زودی بانک‌های عامل مشخصو روند پرداخت در دستور قرار می‌گیرد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستاییآسیب کلی و جزئی دیده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار