ماندانا امیری عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه محقق اردبیلی در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی نانو ساختارهای کربنی پیشرفته رتبه ممتاز را به‌دست آورد.
کد خبر: ۶۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 11 July 2015

ماندانا امیری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: جایزه‌ای که بنده در کنفرانس اخیر در روسیه به دست آوردم جایزه جهانی پروفسور «راجر تیلور» از شیمی‌دانان برجسته بریتانیا است که همه ساله به یک محقق و استاد برجسته رشته شیمی اهدا می‌شود که برای سومین سال بعد از افتخارآفرینی محققان روسی و آلمانی امسال بنده موفق شدم به عنوان یک ایرانی این جایزه را کسب کنم.

وی افزود: بنده با حضور در کنفرانس نانو ساختار پیشرفته در روسیه توانستم این جایزه و نشان بین‌المللی را دریافت کنم به طوری که بنده با طرح سنسورهای الکتروشیمیایی جدید با برنامه نانو ساختارهای پیشرفته تلاش کردم تا این جایزه را به‌دست آورم.

عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: در سه سال گذشته این جایزه به اساتید برجسته شیمی اهدا شده و بنده در سال سوم در کنفرانس روسیه که در شهر سن‌پطرزبورگ به عنوان دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی برگزار شد موفق شدم تا جایزه بین‌المللی راجر تیلور بریتانیایی را به‌دست آورم.

امیری تصریح کرد: بنده اهل کرمان هستم ولی هم‌اکنون در دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت دارم و بیشترین فعالیت من نیز در رشته الکتروشیمی نانو با تکنولوژی‌های جدید است به طوری که تاکنون 33 مقاله در مجله ISI چاپ کرده و بیش از 70 مقاله را در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی ارائه داده‌ام و در کارنامه خودم جایزه محقق جوان کنگره بین‌المللی ناگویای ژاپن را دارم و در دانشگاه محقق اردبیلی نیز دارای بالاترین ارائه مقالات با ضریب تاثیرگذاری هستم.

وی ادامه داد: ما با حداقل امکانات جهادی در سنگر علم و عمل حاضر هستیم و تلاشمان بر این است تا در عرصه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت‌هایمان را انجام دهیم به طوری که چهار سال است در دانشگاه محقق اردبیلی در گروه شیمی مشغول تدریس و تحقیق هستم.

عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه محقق اردبیلی کاربرد نانوساختارهای کربنی را در زندگی عادی مردم شامل تولید رنگ‌ ماشین‌های گران‌قیمت، ساخت لاستیک، ساخت تجهیزات و امکانات دفاعی، تولید بتن مقاوم و کاربرد نانوساختارهای کربنی پیشرفته در صنعت هوا و فضا اعلام کرد.

امیری در پایان سخنان خود عنوان کرد:‌ البته از این صنایع پیشرفته در تولید وسایل ورزشی به‌ویژه راکت تنیس و دوچرخه‌ها نیز استفاده می‌کنیم که روز به روز کاربری آن بیشتر و بهتر نمایان می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار