رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان رضوی از رشد ۸ درصدی صادرات دام و فرآورده های خام دامی از این استان به سایر کشورها خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 11 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مسعود ابراهیمی بیان کرد: خراسان رضوی از رشد ۸ درصدی صادرات دام و فرآورده های خام دامی به سایر کشورهای جهان در طی سه ماهه ابتدای سال جاری برخوردار بوده است.

وی افزود: در بازه زمانی ۳ ماهه ابتدای امسال رقم ۱۶ میلیون و ۷۴۵ هزار دلار برای صادرات دام و فرآورده های خام دامی در قرنطینه های دامپزشکی استان به ثبت رسید.

ابراهیمی مقصد صادرات استان را كشورهای عضو اتحاديه اروپا، آسيای ميانه و حوزه خليج فارس و سه رقم بالای جدول صادرات استان را شامل تخم مرغ خوراکی، جوجه یک روزه و روده گوسفندی عنوان کرد.

وی نظارت و بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و افزود: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است.

وی تاکید کرد: تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس تمامی محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت لحظه ای ثبت می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار