شهردار مشهد:
شهردار مشهد گفت: کمک به اشتغال، ازدواج و مسکن نمونه‌های بارز معروف در دستور کار شهرداری مشهد است.
کد خبر: ۶۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 11 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، سید صولت مرتضوی در دومین نشست سالیانه اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمائی یوم‌الله روز جهانی قدس اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در آموزه‌های دینی ما، در آیات، احادیث و روایات از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی افزود: نماز از مهم‌ترین معروف‌ها است که لجامی بر نفس اماره انسان بوده و بازدارنده و پیشگیری کننده است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه اولین تکلیف انسان اقامه نماز است، تصریح کرد: شهوت یکی از مهم‌ترین عوامل انحطاط انسان است و راه کنترل آن ازدواج است تا از فساد و تباهی نجات یافته و قلب‌های نورانی انسان‌ها به هم پیوند بخورد.

مرتضوی با بیان اینکه ازدواج هم یک معروف است، ادامه داد: بسیاری از وظایفی که ما داریم باید به معروفات اضافه شود که نظافت شهر و گره‌گشایی پرسنل شهرداری از کار مردم هم از معروفات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ما در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به هم ولایت داریم، خاطرنشان کرد: چه منکری بالاتر از بیکاری برای انسان‌ها است؛ افزایش 4.5 درصدی بیکاری در مشهد طی یک سال اخیر یک منکر است و برای حل آن باید از فرصت‌های موجود استفاده کنیم.

شهردار مشهد گفت: سه معروف مهم اشتغال، ازدواج و مسکن باید در دستور کار قرار گیرد تا انسان‌ها کشاکش سختی‌های روزگار دچار منکرات نشوند.

مرتضوی با اشاره به اینکه دلسوزی به هم و اهتمام به امور مردم از مهمترین معروف‌ها است، اضافه کرد: از سوی دیگر باید با منکرات هم برخورد شود تا این منکران مانند غده سرطانی با جان سازمان گلاویز نشوند.

وی افزود: باید بستر منکر را بخشکانیم که در همین راستا تفکیک جنسیتی محل کار، از بزرگترین خدمات به بانوان و آقایان شاغل در شهرداری بوده است تا در معرض گناه قرار نگیرند.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه همیشه در نظرسنجی‌ها دستگاه قضایی و شهرداری بیشترین نارضایتی مردم را به خود اختصاص می‌دهند، عنوان کرد: براساس نظرسنجی صورت گرفته از طرف دانشگاه فردوسی مشهد، طی دو سال گذشته رضایتمندی مردم از شهرداری مشهد افزایش یافته است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه حتی یک مورد نارضایتی مردم را هم بر نمی‌تابیم، تصریح کرد: یکی از بزرگترین منکرها، فساد، رانت‌خواری و ویژه‌خواری است و باید هرکس دستش آلوده با فساد و رانت است کوتاه شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار