به قلم آیت الله صافی گلپایگانی:
کتاب معارف دین یکی از آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی است که در یک مجموعه سه جلدی در قالب پرسش و پاسخ تدوین و به چاپ رسیده و اکنون در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌شود.
کد خبر: ۶۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۶ 12 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی انتشارات آیت‌الله صافی گلپایگانی، کتاب معارف دین از آثار این مرجع تقلید در قالب پرسش و پاسخ به تبیین معارف و هدایت‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخته است.

این مجموعه ارزشمند در سه جلد تدوین ‌شده است که دو جلد آن در سال‌های گذشته 12 بار به چاپ رسید و جلد سوم آن نیز که اندک زمانی از انتشار آن می‌گذرد، تا کنون دو بار تجدید چاپ‌ شده است.

جلد نخست این مجموعه که در 14 فصل تدوین‌ شده است، به پرسش و پاسخ پیرامون مسائل اعتقادی، قرآن، احادیث، دعا، فلسفه، احکام تصوف، گناهان و توبه اختصاص دارد.

مباحث اعتقادی، توحید و خداشناسی، نبوت، امامت، معاد و عالم پس از مرگ، پرسش‌های قرآنی شرح احادیث، دعا، فلسفه احکام صوفیه گناهان، توبه، تهاجم فرهنگی و سئوالات متفرقه عناوینی است که در این کتاب به‌صورت تفصیلی به آن پرداخته‌ شده است.

جلد دوم این اثر نیز در 11 فصل به عناوین توحید، نبوت، معاد، امامت، فقه، حدیث، مهدویت، تفسیر قرآن، شرح حدیث، فلسفه احکام، صوفیه و فرقه باطله متفرقات اختصاص دارد.

جلد سوم آن نیز که اندک زمانی از انتشار آن می‌گذرد در 14 فصل به 367 پرسش معارفی با عناوین خداشناسی، عدل الهی، نبوّت امامت و مهدویت، جهان پس از مرگ، معارف قرآنی، معارف روایی، ادعیه و زیارات، مسائل اجتماعی اسلام، تربیت دینی، فلسفه احکام، ادیان، مذاهب و فرق و تاریخ پاسخ می‌دهد.

همچنین فصل آخر این کتاب در باب رؤیا، علوم غریبه، سحر و جادو است که آیت‌الله صافی در آن پرسش‌هایی در مورد علم پیشگویی، تعبیر خواب از نظر اسلام، هیپنوتیزم، چشم‌زخم، راه‌های امان از جن، سحر و جادو و ابطال آن، مراجعه به دعا نویس و ... را پاسخ داده است.

این کتاب ارزشمند در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در غرفه انتشارات آیت الله صافی در حال عرضه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار