سازمان بسیج جامعه زنان قم:
سازمان بسیج جامعه زنان قم با صدور بیانیه ای مناسبت روز ملی حجاب و عفاف آورده است: رسالت بانوان ما تربیت و معرفی الگوهای فاطمی(س) و احیای هویت والای زن مسلمان، تقویت و تعالی نهاد خانواده با بهره گیری از سیره فاطمی(س) است.
کد خبر: ۶۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۹ 12 July 2015
به گزارش تابناک قم، در این بیانیه، آمده است: امروز جامعه جهانی به نفس پاک زنان و مردانی نیاز دارد تا فرای تمرکز قشری و نگاه جنسیتی در تعالی بخشیدن به جایگاه زن از طریق بسط عفاف و حجاب، همت گمارند و انسانیت را از حضیض نظام سرمایه داری غرب و رفتار مرموزانه مکاتب اومانیستی که در غایت بلند اندیشی های خود، زن را هم ردیف مصنوعات بشری قرار داده و او را ابزاری برای پیشبرد سیاست های ویرانگر و اسارت بار خواسته اند، مبرا گردانند.

بیانیه ادامه یافته است : به کسانی نیاز است تا جامعه را از جنایات پیدا و پنهان غرب علیه عزت و کرامت انسانی زنان برهانند، چرا که آن چه غرب برای زنان به ارمغان آورده است، سراسر تناقض در گفتار و عمل است، آن گونه که جامعه جهانی هر روز نظاره گر خشونت علیه زنان است، خشونتی که برخاسته از انحرافات نگرشی و فرهنگی مدعیان مهد فرهنگ و تمدن است.

در این بیانیه مطرح شده است: جامعه جهانی چگونه می تواند ادعاهای پوشالی غرب و رفتار دوگانه مجامع بین المللی را درحمایت از حقوق زنان باور کند، درحالی که هم چنان در برابر قتل عام، جنایت و تجاوز گسترده و سازمان یافته علیه دختران و زنان مسلمان در اقصی نقاط جهان، سکوت می نمایند؟ و درنقض مسلم مفاد اعلامیه های کذایی حقوق بشر تاب دین و تحمل حداقلی از حجاب، بر سر زنان مسلمان را ندارد؟

سازمان بسیج جامعه زنان قم در بیانیه خود اضافه کرده است: امروزه دشمنان با ایجاد محدودیت ها و موانع و تحریم های اقتصادی، علمی هم چنین راه اندازی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، می کوشند روحیه خودباوری را در وجود جوانان رشید و فهیم کشورمان تضعیف کرده و در میان آنان نفوذ کنند. 

بیانیه ادامه یافته است: آنان با برنامه ریزی دقیق خود، کوشیده اند تا با موضوعاتی هم چون حجاب هراسی، منع حجاب در برخی دانشگاه ها و مداری مهم در خارج و یا ترویج مظاهر بی عفتی، بی بند و باری و بدحجابی در داخل و نیز کم رنگ نمودن نماد فرهنگ اسلامی و سایر مظاهر دینی در جامعه ایرانی و به ویژه محیط مقدس دانشگاه، ارزش های دینی را بی اهمیت جلوه داده، کمرنگ کنند و به محو آن های بپردارند.

دربخش دیگری ازاین بیانیه آمده است: اینک رسالت بانوان ما تربیت و معرفی الگوهای فاطمی(س) و احیای هویت والای زن مسلمان، تقویت و تعالی نهاد خانواده با بهره گیری از سیره فاطمی(س) و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در این رسالت، نقش محوری و بنیادی دارد، از این روسازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابیطالب به مناسبت 21تیرماه روز ملی حجاب و عفاف با تاسی به سرور زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) و با تکریم خون پاک شهدای دفاع از حریم حجاب وعفاف در مسجد گوهر شاد، برای رجعت حجاب برتر به جامعه اسلامی، از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نکرده و خواستار موارد ذیل است.

1- از وزارت کشور و تمامی دستگاه های مرتبط می خواهیم تا هرچه سریع تر، ضمن پی گیری نسبت به اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراکز اداری دولتی، خصوصی، مراکز آموزشی، مراکز عمومی تفریحی و فرهنگی، مراکز بهداشتی و نیز فضاهای مجازی و سایبری به طور مشخص، به نحوه شایسته ای همت گماشته و وظیفه نظارتی خود در امر عفاف و حجاب را به نحو شایسته ای انجام دهند.

2-ضمن قدردانی از تلاش های شورای عالی انقلاب فرهنگی، از این مجموعه خواستاریم که برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف، در راستای تدوین قوانین مربوطه که تاکنون انجام داده اند، نظارت داشته و تا اجرایی شدن کامل آن توسط داستگاه های مربوطه پی گیری های لازم را به عمل آوردند.

3-ضمن حمایت ازمواضع انقلابی رییس قوه قضاییه خواهان آن هستیم که در اجرایی تر شدن قوانین مربوط به حجاب و عفاف نظارت بیشترداشته و راه های گریز از قانون را بر هنجارشکنان ببندد، با مزدوران و افراد منحرف به طور جدی برخورد نماید و با هرگونه اقدامی علیه ظواهر بی بند وباری که چهره زن با شخصیت ایرانی را خدشه دار کند برخورد قاطع نمایند.

4-از استاندار استان قم خواهانیم ضمن فعال نمودن کارگروه حجاب و عفاف نیت به عملیاتی نمودن وظایف این کارگروه اقدامات استانی در شهر کریمه اهل بیت(س) به منظور تعمیق این باور دینی صورت پذیرد.

در پایان بیانیه ابراز امیدواری شده است: در پرتو تبیین و ترویج الگوی زن مسلمان بتوان در عصر جهانی شدن زنان را از تاراج ارزش ها و عاطفه ها رهاند تا با بازگشت به سوی ارزش های اصیل اسلامی سعادتمندی خویش را ضمانت نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار