رئیس اداره کتابخانه عمومی کاشمر گفت: کتابخانه سیار شهرستان کاشمر به زودی راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱ 13 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد‌رضا بدیع‌زادگان در گفت‌وگو با تسنیم، از راه‌اندازی ‌کتابخانه سیار در کاشمر خبر داد و اظهار داشت: به همت انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان کاشمر یک دستگاه اتوبوس ویژه راه‌اندازی کتابخانه سیار خریداری شده که این کتابخانه با پیگیری فرمانداری کاشمر و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در مرحله جذب نیرو قرار دارد.

بدیع زادگان افزود: با توجه به محرومیت بسیاری از روستاهای شهرستان کاشمر از دسترسی به کتاب و کتابخانه، کتابخانه سیار پس از راه‌اندازی، به‌طور ویژه روستاها و به‌ویژه روستاهای بخش کوهسرخ را پوشش خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به واگذاری دو قطعه زمین برای احداث کتابخانه خاطرنشان کرد: یک قطعه زمین به مساحت 4500 متر مربع در شهرک سیدمرتضی که یکی از مناطق پرجمعیت کاشمر و فاقد کتابخانه عمومی است، توسط سازمان مسکن و شهرسازی جهت احداث کتابخانه به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شده و همچنین یک قطعه زمین به مساحت هزار متر مربع توسط شورا و دهیاری روستای قوژد جهت احداث کتابخانه روستایی واگذار شده است.

بدیع‌زادگان ادامه داد: همچنین هم‌اکنون سه کتابخانه شامل کتابخانه شهید محمدزاده مسجد امام علی(ع)، کتابخانه مسجد امام محمد باقر (ع) و کتابخانه خیرساز شهر ریوش در انتظار دریافت مجوز مشارکتی شدن است ضمن اینکه کتابخانه شهید سلیمان نژاد روستای ایور بخش کوهسرخ هم در انتظار صدور مجوز کتابخانه نهادی روستایی است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته کاشمر تنها شهرستان استان خراسان رضوی بوده ‌که کتابخانه‌های آن با رشد درجه مواجه بوده و کتابخانه عمومی امام علی (ع) این شهرستان دو درجه ارتقاء یافته است.

بدیع‌زادگان خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر انجمن کتابخانه‌های عمومی با موافقت اعضا مصوب شد کتابخانه در شرف احداث شهرک سیدمرتضی(ع) به نام «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» نامگذاری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار