شاید این اولین‌باری بود که سالن اجتماعات استانداری چنین تکاپو و سر‌و‌صدایی را به خود می‌دید. ۱۳۵ جوان با میانگین سنی ٢٣ سال جمع شده بودند و برای انتخابات هیئت رئیسه مجمع مشورتی جوانان خراسان رضوی رقابت می‌کردند.
کد خبر: ۶۱۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 26 May 2018

به گزارش تابناک : جلسه از ساعت ١٣ روز پنجشنبه شروع شد و ابتدا اعضای مجمع مشورتی جوانان استان انتخاب شدند. بعد از آن هر نماینده از هر شهر تنها دو دقیقه فرصت اظهار نظر داشت تا بتواند در رأی‌گیری هیئت رئیسه انتخاب شود. باید چکیده تمام اهداف و نگاه‌های بیست‌و‌چند سال زندگی خود را در همین ۱۲۰ ثانیه می‌گفتند و به این شکل شد که شهرستانی‌ها از کم‌توجهی مرکز به شهرهایشان گفتند و مرکزی‌ها از آرمان‌هایشان.‌

حضور استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی او، مدیران کل ورزش و جوانان، بهزیستی و آموزش و پرورش همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان حمایت خوبی برای شروع بود.

مجمع مشورتی به دور از جناح‌بندی

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت که اگر انقلاب ایران به پیروزی رسید و ایران توانست در جنگی که همه علیه ایران بودند، به موفقیت برسد، به‌خاطر حضور جوانان بود.وی افزود: اگر قرار است این نظام مسیر توسعه را حفظ کند باید جوانان با روحیه خودباوری، عزت نفس و کرامت مسئولیت کشور را برعهده بگیرند.‌

رشیدیان با بیان اینکه مجلس مشورتی جوانان برای این است که از توانمندی‌های جوانان استان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری استفاده کنیم، افزود: آفت این مجالس مشورتی، فعالیت‌های سیاسی و جناحی است. باید فراتر از سلیقه سیاسی و جناحی با اتکا به باهم بودن و با هم اندیشیدن در رفع معضلات جامعه بکوشیم.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: روزمرگی جزو آسیب‌های فعالیت‌های اجرایی است. انگیزه و روحیه جوانان می‌تواند با مطالبه از مدیران و مسئولان به رفع این معضل کمک کند.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: برخی اشکالات و انتقادات در برگزاری این انتخابات قابل قبول است و این به‌خاطر برگزاری نخستین دور مجلس مشورتی جوانان است.

سید جواد حسینی اضافه کرد: این مجلس می‌تواند در اولین جلسه رسمی خود با هیئت رئیسه منتخب اساسنامه مصوب امروز را دوباره به رأی بگذارد و تغییرات مدنظر را اعمال کند. پارلمان مشورتی جوانان استان می‌تواند مانند پارلمان زنان استان الگوی موفق و چشم‌اندازی برای فعالیت ملی باشد.

در پایان این مراسم، علاوه بر انتخاب ٩ عضو هیئت رئیسه مجلس مشورتی جوانان استان، اساسنامه این مجلس نیز با حضور نمایندگان مجالس مشورتی شهرستان‌های استان به تصویب رسید ورونمایی شد.

 

 

منبع : شهرآرا آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار