مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد به ظرفیت‌های استان یزد در زمینه انرژی‌های خورشیدی اشاره کرد و گفت: زمینه استفاده بیش از پیش انرژی‌های خورشیدی در یزد فراهم شود.
کد خبر: ۶۱۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 29 May 2018

سید‌حسین دشتی در نشست اتاق فکر انرژی خورشیدی استان یزد با بیان اینکه  همواره یکی از آرزوهای مسئولان استان استفاده از انرژی پاک خورشیدی در زندگی روزمره بوده اظهار داشت: از اواخر سال 93 هیئت وزیران مصوبه‌ای را برای افزایش قیمت خرید تضمینی برق خورشیدی ابلاغ کرد.

مدیر‌کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با تاکید بر ضرورت استفاده بیش از پیش از ظرفیت انرژی خورشیدی در استان یزد خاطرنشان کرد: با این تغییر رویکرد در دولت، با سیل عظیمی از درخواست‌ها برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مقیاس‌های کوچک و بزرگ مواجه شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه اقداماتی خوبی از قبل صورت گرفته بود و جلسات متعددی را در این سال‌ها برای جذب این سرمایه‌گذاری‌های متقاضی صورت گرفت که به این نتیجه رسیدیم یک هم‌اندیشی بین مدیران استان برای جذب، هدایت و ساماندهی این سرمایه‌ها و بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها داشته باشیم .

دشتی ادامه داد: استان یزد در زمینه انرژی‌های خورشیدی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که در صورت استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می‌توان بسیاری از نیاز استان به انرژی را برطرف کرد.

مدیر‌کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد تصریح کرد: در وزارت نیرو مجموعه توزیع برق برای در‌خواست‌های احداث نیروگاه‌های کوچک خانگی تا 7 مگاوات و شرکت برق منطقه‌ای برای  ایجاد نیروگاه‌های بالای 7 مگاوات در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، نخستین اتاق فکر انرژی خورشیدی یزد با حضور معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان استان در استانداری یزد برگزار شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار