در حال حاضرسرویس‌دهی خط یک مترو مشهد با ۶٠‌واگن و سرفاصله ٧‌دقیقه‌ای در حال انجام است، با این حال اضافه‌شدن واگن‌های این خط تأثیرات زیادی مانند کاهش هدوی و نگهداری راحت‌تر قطارها و... را در پی خواهد داشت، در این راستا مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد نیز از درخواست مدیریت شهری به وزارت کشور، برای ٢٠٠‌واگن خط یک و ٣ مترو خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 29 May 2018

به گزارش تابناک : کیانوش کیامرز  با تأکید بر اینکه سال گذشته پیرو نامه معاون رئیس‌جمهور به وزارت کشور بنا شد واگن‌های مترو توسط دولت خریداری شود گفت: در این راستا ‌اکنون وزارت کشور در حال طی مراحل عقد فاینانس برای شهرستان‌هاست.

وی افزود: از ۶‌ماه گذشته درخواست ٢٠٠‌واگن مورد نیاز خط یک و ٣‌قطار شهری مشهد را به وزارت کشور اعلام کردیم، که در این راستا ازچینی‌ها دعوت و مذاکرات در‌این‌باره نیز انجام شد ولی درباره زمان تحویل واگن‌ها هنوز نمی‌توان نظر قطعی داد.کیامرز با اشاره به در‌نظر‌گرفتن حداکثر ١٢٠‌واگن برای جابه‌جایی مسافر، در برنامه‌ریزی و طراحی ابتدایی خط یک قطار شهری مشهد، گفت: با توجه به منابع مالی و گران‌بودن قطارها، همان ابتدا توانستیم ۶٠‌واگن برای این خط خریداری کنیم.

کیامرز در ادامه از هزینه ۴٠٠‌میلیاردی برای خرید، ۶٠‌واگن کنونی خط یک گفت و اظهار کرد: اگر همان ابتدا همه ١٢٠‌واگن را خریداری می‌کردیم، شاید تا امروز نصف پروژه مترو مشهد هم ساخته نمی‌شد.  

 

 

 

منبع : شهرآرا آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار