معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبيلی از راه اندازی پنج پژوهشکده در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 13 July 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، پروفسور محمد نريمانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرکز نوآوری در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد می شود، هدف از ايجاد اين مرکز را افزايش ابداعات و اختراعات دانشگاه عنوان کرد و گفت: ساماندهی ابداعات و اختراعات نیز در اين مرکز مورد توجه است.

وی با اشاره به بازنگری و بهبود شيوه‌های حمايت از فعاليت های پژوهش و فناوری اعضای هيأت علمی و دانشجويان، افزود: ترغيب و حمايت از توسعه کمی و کيفی نشريات دانشگاه به جد دنبال می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبيلی تصريح کرد: اين معاونت با هدف ارتقای جايگاه پژوهش در دانشگاه در نظر دارد ارزيابی پژوهشی دانشکده‌ها با تاکيد ويژه بر توليدات علمی و پژوهشی کيفی و معتبر را به اجرا درآورد.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبيلی خاطرنشان کرد: با هدف حمايت از دانشجويان و اعضای هيأت علمی دانشگاه، تسهيلات خاص برای برنامه‌های دارای اولويت پژوهشی و فناورری اعطا می شود.

نريمانی با تاکيد به تقويت پژوهش محوری در دوره‌های آموزشی دانشگاه، خاطرنشان کرد: اصلاح و بهبود سياست‌های تشويقی به منظور افزايش کمی و کيفی توليدات علمی نیز مورد توجه است.

وی به توسعه دوره‌های تحصيلات تکميلی پژوهش محور اشاره کرد و گفت: در کنار اين برنامه شناسايی و تقويت گروه‌های توانمند دارای پتانسيل برای تبديل شدن به قطب علمی در کشور مورد توجه است.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبيلی به افزايش باند اينترنت دانشگاه تا 100 مگابايت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای استفاده 14 هزار کاربر اينترنت بستر سازی شده است و بر اساس برنامه ريزی های صورت گرفته پهنای باند اينترنت در سال جاری تا 200 مگا بايت افزايش خواهد يافت.

معاون پژوهشی دانشگاه از اقدامات ديگر حوزه پژوهش و فناوری را تاسيس آزمايشگاه مرکزی دانشگاه، اقدامات اوليه برای تأسيس پنج پژوهشکده از جمله پژوهشکده آب و آب های معدنی، برگزاری همايش های متعدد علمی و بين المللی در دانشگاه و تدوين برنامه های پژوهش و فناوری دانشگاه تا سال 1402 برشمرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار