با حضور مسئولان استان؛
تقاطع غیرهمسطح کریمه با حضور شهردار و استاندار قم و تولیت مسجد مقدس جمکران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۱۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ 30 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیین افتتاح و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح کریمه ظهر چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، سیدمهدی صادقی استاندار، عبدالله جلالی رئیس شورای شهر و دیگر اعضای شورای شهر، مدیران و مسئولان استان قم در مسجد حضرت بقیةالله منطقه شهرقائم برگزار شد.

تقاطع غیرهمسطح کریمه، بین بلوار حضرت خدیجه(س) و بلوار شهید کبیری است و یکی از محورها در امتداد رینگ سوم ترافیکی محسوب می‌شود که به صورت زیرگذر از بلوار پیامبر اعظم عبور می‌کند.

این تقاطع علاوه بر زیرگذر، چهار زیرگذر و دسترسی دیگر دارد که بلوار پیامبر اعظم(ص) را به محور حضرت خدیجه در منطقه چهار و محور شهید کبیری در منطقه پنج متصل می‌کند.

کل پروژه به صورت تقاطع غیر همسطح در دو سال گذشته شروع شد و فاز اول آن شامل امتداد مستقیم پس از رفع معارض لوله فاضلاب در نیمه شعبان سال ۹۶ به بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم پروژه شامل رمپ‌های دسترسی پس از رفع معارض لوله گاز ۱۶ اینچ در اردیبهشت ماه سال ۹۷ همزمان با نیمه شعبان تکمیل و به بهره‌برداری نهایی رسیده است.

۵ هزار و ۵۰۰ تن آرماتوربندی از ابتدا با احتساب مشارکت، ۲۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۷ هزار متر مربع دیوار فیسینک بتنی، ۱۷۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۴۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۱۵ هزار تن آسفالت، ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر جدول‌گذاری و هزار و ۱۵۲ عدد شمع بتنی درجا از جمله احجام اجرایی پروژه بوده است.

پروژه تقاطع غیرهمسطح کریمه شامل یک امتداد مستقیم به طول ۷۰۰ متر و چهار رمپ دسترسی جهتی به طول کلی ۲ هزار متر است.

این پروژه دارای ۵۷۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال هزینه بوده است و هدف از ایجاد آن تکمیل رینگ شهری، کاهش ترافیک، دسترسی آسان به بلوار پیامبر اعظم(ص) و بارگاه مطهر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران با لزوم نداشتن تغییر در مسیر پیاده‌روی زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران است.

توزیع ۶۰ هزار تن آسفالت طی سال ۹۶ در منطقه ۵ شهرداری قم

معاون فنی و عمرانی شهردار قم در این مراسم با اشاره به پروژه‌های منطقه پنج گفت: توجه ویژه‌ای در بودجه‌ریزی و تأمین منابع مالی در شهرداری به منطقه پنج صورت گرفته که در این بخش به توسعه معابر، افزایش سرانه‌های ورزشی و سبز و... توجه شده است.

علیرضا قاری قرآن سالن ورزشی چند منظوره، بازگشایی بلوار حضرت خدیجه، تقاطع غیرهمسطح ولیعصر، خطوط مترو و ایستگاه ولیعصر، جمع‌آوری حریم ریل، آسفالت مناطق و... را از جمله پروژه‌های منطقه پنج عنوان کرد و افزود: حدود ۶۰ هزار تن در سال ۹۶ توزیع آسفالت در منطقه پنج صورت گرفت که همین میزان برای امسال انجام می‌شود.

رئیس شورای شهر قم هم با اشاره به محدودیت اجرای تقاطع غیرهمسطح کریمه به صورت روسطحی گفت: برای ایجاد فضای روحانی و معنوی در بلوار پیامبر اعظم(ص) و رخ‌نمایی مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) هزینه سنگینی انجام شد تا این تقاطع به صورت زیرگذر انجام شود.

عبدالله جلالی اضافه کرد: همچنین برای جلوگیری از قطع محور پیاده رمپ‌های پروژه به صورت غیرهمسطح اجرا شد که این هم در نوع خود جدید و با هزینه‌ای زیاد بود که انجام شد.

ضرورت خدمت بیش از پیش به قم

تولیت مسجد مقدس جمکران هم در این مراسم با تاکید بر اینکه برای قم حیثیت و جایگاه خاصی قائل هستیم تصریح کرد: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و جایگاهی نیز برای این شهر در آینده وجود دارد؛ در روایات تأکید شده که هرکس قصد دارد دینش حفظ شود به قم بیاید.

حجت‌الاسلام محمد حسن رحیمیان ضرورت خدمت بیش از پیش به قم را مورد توجه قرار داد و افزود: به تناسب این جایگاه ارزشمند باید شاهد خدمت بیشتر به مردم و رشد و پیشرفت این شهر باشیم.

در پایان این مراسم امام جماعت مسجد حضرت بقیة‌الله منطقه شهرقائم قم به نمایندگی از مردم این منطقه از خدمات شهردار در راستای رشد و توسعه مناطق محروم تقدیر کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار