وقوع طوفان و گردوخاک در استان خراسان رضوی، منجر به وارد شدن خساراتی به شهر و اخلال در رفت‌وآمدها شد.
کد خبر: ۶۱۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 02 June 2018

به گزارش تابناک : عصر جمعه 11 خردادماه طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، با افزایش شدت وزش باد، غلظت گردوخاک در آسمان مشهد و سایر شهرهای استان افزایش یافت و این شرایط سبب بروز مشکلاتی برای این شهرها شد.

این طوفان از حدود ساعت 18 جمعه آغاز شد و حدود یک ساعت به طول انجامید که به چندین حادثه شکستگی و سقوط درختان در معابر شهری منجر شد.

در این رابطه، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد به خبرنگار فارس از سقوط یک اصله درخت حدفاصل دو ایستگاه اقبال لاهوری و صیاد شیرازی خبر داد و اظهار کرد: این درخت روی شبکه بالاسری برق سقوط کرده که باعث شده سه ایستگاه صدف، صیاد و اقبال بدون برق شوند.

وی ادامه داد: با این حال سرویس‌دهی متوقف نشد و از سکوی شمالی جابه‌جایی مسافران انجام شد.

وحید مبین مقدم با بیان اینکه به دلیل حادثه رخ داده، جابه‌جایی مسافران با سرفاصله زمانی حدود 10 دقیقه انجام شد، افزود: همکاران ما در سازمان آتش‌نشانی قطعات درخت را جمع‌آوری کرده و بعد از دقایقی سرویس‌دهی به حالت عادی بازگشت.

از قسمت‌های دیگر شهر نیز اخباری از سقوط درختان مخابره شده است، که حادثه سقوط درخت در میدان سعدآباد مشهد منجر به وارد آمدن آسیب به یک خودروی عبوری شد.

در نیشابور نیز وزش باد شدید گزارش‌شده اما خسارت مالی یا جانی در برنداشته است.

طبق اخبار رسیده، سبزوار نیز از طوفان گردوخاک بی‌نصیب نبوده و وزش باد شدید با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند.

رئیس اداره هواشناسی سبزوار با بیان اینکه توفان و وزش باد شدید با سرعت 70 کیلومتر در ساعت این شهرستان را درنوردید، اظهار کرد: توفان و وزش باد شدید عصر روز جمعه سبزوار را درنوردید و تا پایان روز نیز ادامه داشت.

وی افزود: به دلیل افزایش گردوغبار، دید افقی به کمتر از یک هزار متر رسید و رانندگان خودروهای سواری با رعایت باید مسائل ایمنی در معابر این شهرستان تردد کردند.

محمد عطار سیاح به ادامه‌دار بودن شرایط ناپایدار جوی در سبزوار اشاره کرد و گفت: گردوغبار تا سه روز آینده در شهرستان سبزوار ادامه دارد.

طوفان و گردوغبار که به کاهش دید افقی نیز منجر شد، در محورهای مواصلاتی استان نیز حادثه آفرید؛ فرمانده انتظامی داورزن در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: عصر روز جمعه بر اثر وقوع طوفان شدید و نبود دید کافی 6 دستگاه خودرو در محور داورزن به شاهرود به‌طور زنجیره‌ای باهم برخورد کردند.

سرهنگ سید جمال معتمدالشریعتی ادامه داد: خودروهای سانحه دیده، یک دستگاه سواری ریو، تیبا، دو دستگاه کامیون، یک تانکر سوخت و یک کامیونت بودند که در این حادثه، 9 نفر دچار مصدومیت شدند.

دیگر شهرهای استان نیز شاهد وقوع پدیده گردوغبار بودند که بروز خسارتی در این شهرستان‌ها گزارش نشده است.

پدیده ریزگردها در استان و مشهد به شکل جدی از مهرماه سال گذشته رخ داد که مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد که منجر به تعطیلی مدارس و تأخیر در آغاز ساعت کاری ادارات نیز شد، در 8 ماه گذشته، این دومین بار است که ریزگردها به‌طور جدی میهمان شهرهای خراسان رضوی هستند.

پیش‌تر نیز مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی از تدارک امکانات برای کاهش آلودگی هوا خبر داده بود، حمید صالحی در این خصوص به فارس گفته بود ریزگرد‌ها از صحرای قره قوم و کانون بحران هرات به این سمت منتقل شده که هوای مشهد را متأثر از خود قرار داده است.

هرچند منشأ وقوع این پدیده خارج از کشور است اما بروز آن برای دومین بار در 8 ماه گذشته می‌تواند زنگ خطر تکرار آن برای مشهد و استان را به صدا درآورد.

 

 

منبع : فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار