در سومین شب از لیالی قدر مردم شهرستان‌های خراسان رضوی با شب زنده‌داری مراسم احیا برپا کردند.
کد خبر: ۶۱۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 08 June 2018

به گزارش تابناک : مراسم احیای سومین شب از لیالی قدر در شهرستان‌های خراسان رضوی با حضور عاشقان به خاندان عصمت و طهارت در اماکن و بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و برخی منازل برگزار شد.

هزاران دلداده اهل‌البیت در آخرین شب قدر با قرائت جوشن کبیر و گذاشتن قرآن به سر و توسل به چهارده معصوم از خداوند متعال طلب مغفرت کردند و با بجا آوردن اعمال این شب از برکات آن بهره‌مند شدند.

استغفار و نیایش مردم کاشمر در آخرین شب قدر

در آخرین شب از لیالی قدر مردم دومین شهر زیارتی خراسان رضوی با حضور در زیارتگاه‌ها، مساجد و حسینیه‌های کاشمر با برگزاری مراسم معنوی احیا با دعا و مناجات شبانه از درگاه حضرت باری‌تعالی طلباستغفار و رحمت کردند.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد در اجتماع هزاران عاشق و دلداده اهل البیت در جوار زیارتگاه شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس(ره) با اشاره به بخشی از راه‌های و سبب‌های رسیدن به پاکی و مغفرت الهی در شب‌های گذشته گفت: هر کسی که ماه رمضان را درک اما آمرزیده نشود از رحمت خداوند به دور مانده است.

حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر با تاکید بر ضرورت تکریم و احترام به پدر و مادر در راستای پاک شدن گناهان یادآور شد: انسان با ذکر صلوات و به یاد پیغمبر می‌تواند خودش را مشمول بهتر پروردگار قرار دهد در غیر این صورت اگر از فرستادن یک صلوات دریغ کند در واقع خودش را از سعادت و مغفرت محروم کرده است.

وی با بیان این که پدر و مادر دو سبب مغفرت و پاکی ما از گناه هستند، یادآور شد: جامعه‌ای پاینده خواهد ماند که خانواده در آن جامعه ماندگار باشد اما تحقق این دو در گرو حفظ ارزش جایگاه پدر و مادر است.

عضو اتاق فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به این که دشمنان سعی می‌کنند با ضربه‌زدن به کیان خانواده، احترام فرزندان را نسبت به والدین را کم کند بیان داشت: متاسفانه یکی از مشکلات و آسیب‌های کنونی جامعه ما این است که فرزندان به محض رفتن به مدرسه و دانشگاه خودشان را گم می‌کنند و از کوه تجربه پدر و مادر دلسوز خودشان را محروم می‌کنند.

سوگواری مردم بردسکن در آخرین شب قدر

مراسم سومین شب از شب‌های قدر، باشکوه ویژه‌ای در بردسکن و در مراکز بخش‌های انابد و شهرآباد این شهرستان برگزار شد.

سومین شب از شب‌های قدر که اکثر علما و خطبا این شب را شب قدر احتمال می‌دهند، همراه با نوای الغوث الغوث در فضای مساجد و تکایای بردسکن طنین‌انداز شد و از درگاه حضرت حق طلب مغفرت و آموزش نمودند.

مسجد حضرت ولی عصر(عج)، علمدار کربلا و مسجد جامع این شهر غرق در حضور شب زنده‌دارانی بود که برای قبولی طاعات و سلامتی حضرت مهدی(عج) دست به دعا برداشتند.

امام جمعه بردسکن در جمع شب زنده‌داران این شهرستان در مسجد جامع بردسکن با دعوت از همه اقشار برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: رژیم اشغالگر قدس فلسطینی‌های بی‌گناه را که بدون سلاح و امکانات دفاعی در راهپیمایی شرکت کرده بودند را به گلوله بست که دل همه مردم جهان را به درد آورد.

حجت‌الاسلام امینی اظهار داشت: اتفاقات این روزهای رژیم اشغالگر قدس باعث شده روز جهانی قدس امسال نسبت به سال‌های گذشته مهم‌تر باشد و شاهد حضور باشکوه همه مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران در این راهپیمایی باشیم.

وی  شب‌های قدر را از شب‌های رحمت و برکت الهی، خودشناسی و بازگشت به سوی خدا دانست و افزود: این ایام فرصت خوبی است تا کسانی که از درگاه رحمت الهی فاصله گرفته‌اند با دوری از هواهای نفسانی و توبه کردن، با خداوند متعال آشتی کنند.

همچنین دیگر سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ضمن بیان ویژگی‌های شب‌های قدر به ویژه شب 23 ماه مبارک رمضان درباره شخصت نورانی امیرالمومنین(ع) نیز سخنانی بیان کردند.

خلیل‌آبادی‌ها برای برآورده شدن حاجاتشان دست به آسمان بلند کردند

همزمان با شب احیای 23 ماه رمضان مراسم ویژه شب قدر در محل مسجد جامع این شهر با نوای مداحان اهل بیت برگزار شد و شرکت‌کنندگان برای برآورده حاجت و طلب مغفرت دستان‌شان را به آسمان بلند کردند.

در این مراسم که با حضور خیل عظیم مردم همیشه در صحنه این شهرستان همراه بود، امام جمعه خلیل‌آباد در سخنانی در خصوص ابعاد شخصیتی امام علی(ع ) و پیرامون شناخت و معرفی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است. 

 حجت‌الاسلام علی ناهیدی تمسک و توسل به ولایت علی(ع) برای درک شب قدر امری لازم و ملزوم دانست و گفت: ولایت باید در زندگی ما بدرخشد زیرا ولایت ما را به سر منزل مقصود رهنمون می‌کند.

این مراسم با قرائت دعای جوشن کبیر و مجیر ادامه یافت و سپس مراسم ویژه قرآن به سر برگزار شد.

برپایی نمازهای مخصوص شب قدر، زیارت امین الله، دعای ابوحمزه ثمالی، ذکرها و سوگواری در رثای امام علی(ع) بخش‌های دیگری از این برنامه‌ها بود که با شور و حال معنوی و وصف ناشدنی انجام شد.

در مسجد جامع شهر خلیل‌آباد حضور مردم مؤمن موج می‌زد و شرکت‌کنندگان با چشمانی اشکبار از خداوند متعال طلب استغفار کردند.

ندای «الغوث الغوث» مردم دارالمومنین سبزوار در شب بیست سوم ماه رمضان

مردم دیار دارالمومنین سبزوار همانند سراسر کشور در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عزاداری شهادت حضرت علی(ع) پرداختند.

مراسم شب قدر از ساعت 22 در مکان‌های شامل حسینیه عطارها، حسینیه جوادالائمه(ع)، مسجد کوثر، سالمندان مادر، موسسه خیریه دارالمحسنین، گلزار شهدای گمنام، حرم مطهر امامزادگان خسروجرد، امامزاده شعیب (ع) و غیره با حضور هزاران نفر از مردم شهرستان سبزوار برگزار شد.

عاشقان و دل‌باختگان حضرت علی(ع) با مداحی ذاکران اهل بیت (ع) قرآن بر سر گذاشتند و با ندای "الغوث الغوث" با معبود خویش به راز و نیاز پرداختند.

نوای ملتمسانه مردم سبزوار در آخرین شب قدر

 همزمان با شب بیست وسوم رمضان المبارک و در شب تقدیر مومنان، مشتاقانه در تلاش انجام اعمال این شب مقدس در مصلی نماز جمعه به عبادت پرداختند و با نوای ملتمسانه از خداوند متعال عفو و بخشش طلب کردند.

استاد حوزه و پژوهشگر مذهبی در این محفل معنوی گفت: ویژگی شب قدر امسال در شب جمعه و شب زیارتی اباعبدالله الحسین(ع) است که باید بتوانیم تمام بهره را از فضایل این شب که منزلت آن از دو شب نوزدهم و بیست و یکم بالاتر است ببریم.

حجت‌الاسلام محمد مزینانی با بیان این که چشم دل را باید بیدار کرد و ادعیه و اعمال امشب برای بیداری دل و جان است، بیان داشت: آن چه در طول حیات سیاسی امام علی(ع) بارها از زبان مبارک ایشان شنیده می‌شود واژه مظلومیتی است که امام(ع) داشتند.

وی با بیان اینکه ظلم از جانب دشمن است اما ظلم دوستان بیشتر است افزود: دوستان نادان، بی‌تفاوت و دنیادوست بیشترین بستر ظلم را برای امام و رهبر هر جامعه فراهم می‌کنند.

این استاد حوزه و پژوهشگر مذهبی به انواع ظلم اشاره و تاکید کرد: ظلم معرفتی و عدم شناخت امام جامعه، ظلم فرهنگی و ظلم اقتصادی از برخی انواع ظلم است که بر امام و رهبر جامعه روانی است.

مزینانی گفت: 19 سال است که رهبری برای سال شعار انتخاب می‌کنند به غیر از سه سال اول، باقی سال‌ها شعارها رنگ و بوی اقتصادی دارد اما گوش شنوایی برای اجرای آن پیدا نشده است.

نماینده مردم داورزن و سبزوار در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در جمع مردم داورزن در محل مصلی موقت این شهرستان اظهار داشت: ولایت شناسی و ولایت از اصول دین است و در شب‌های قدر باید با بصیرت‌افزایی به مظلومیت علی علیه السلام معرفت پیدا کنیم.

حسین مقصودی با بیان این که در طول تاریخ اسلام هرجا از ولایت فاصله گرفته‌ایم ضربات بیشتری بر ما وارد شده است، افزود: امام علی(ع) در طول 23 سال نبوت پیامبر(ص) مکتب‌سازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند و امام خمینی(ره) در طی 15 سال تبعید مکتب‌سازی کرد و در فجر 57 توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

 

 

 

منبع : فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار