کارگاه آموزشی نجوم در قرآن و تاریخ علم توسط حبیب الله عصاره؛ استاد نجوم دانشگاه شهید چمران اهواز در موزه آستان قدس رضوی برگزار می شود.
کد خبر: ۶۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵ 15 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با بیان این خبر گفت: کارگاه آموزشی "نجوم در قرآن و تاریخ علم" توسط حبیب الله عصاره (دکترای نجوم و استاد دانشگاه شهید چمران اهواز) با حضور کارشناسان موزه، اساتید و دانشجویان و علاقه مندان به نجوم در تاریخ 22 تیرماه سال‌ جاری در محل گنجینه قرآن و نفایس موزه آستان قدس رضوی برگزار می شود.

جواد فرهمند نژاد خاطرنشان کرد: بیشتر اشیاء اهدا شده به گنجینه نجوم جزو آثار وقفی مرحوم دکتر سیدجلال الدین تهرانی (1366-1278) از منجمان برجسته کشور است.

گفتنی است؛ در این گنجینه بی نظیر انواع تلسکوپ (شکستی و انعکاسی)، کره (سماوی و جغرافیایی)، دوربین (تک چشم و اپرا)، تئودلیت (سمت‌یاب)، سکستانت و اکتانت، کادران (وسیله اندازه‌ گیری زاویه‌ های عمودی)، انواع مدل حرکت زمین، وسایل نجوم دریایی، چندین نمونه گونیا، خط‌کش و پرگار (مورد استفاده در ساخت وسایل نجومی)، دستگاه مورس و زلزله‌ نگار به نمایش گذاشته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار